اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

معاون اداره کل اوقاف همدان خبر داد

حضور 30 هزار نفر از دانش‌آموزان همدان در مسابقات قرآن کریم

معاون فرهنگی اجتماعی اداره اوقاف و امور خیریه همدان گفت: بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده با سازمان بسیج دانش‌آموزی 30 هزار نفر از دانش‌آموزان استان در مرحله مقدماتی سی و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم حضور خواهند یافت.

حضور 30 هزار نفر از دانش‌آموزان همدان در مسابقات قرآن کریم

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان حجت‌الاسلام والمسلمین حسین قبادی صبح امروز در جمع 370 نفر از دانش‌آموزان شرکت‌کننده در نخستین مرحله مقدماتی سی و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم در روستای زاغه شهرستان بهار، با اشاره به اینکه برگزاری مسابقات قرآن کریم یکی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است، اظهار داشت: برگزاری مسابقات قرآنی در بین دانش‌آموزان می‌تواند به شناسایی استعدادهای قرآنی در استان کمک شایانی داشته باشد.

وی با بیان اینکه قرآن کریم به عنوان برترین کتاب آسمانی، حاوی کامل‌ترین دستورات برای انسان‌ها است گفت: علاوه بر قرائت و روخوانی قرآن کریم باید مفاهیم قرآن را نیز در جای جای زندگی روزمره خود جاری و بتوانیم دستورات نورانی آن را در تمام شئونات زندگی عملی کنیم.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه همدان با بیان اینکه انس نوجوانان و جوانان با قرآن می‌تواند در سعادت دنیوی و اخروی ایشان نقشی اساسی و مؤثر ایفا کند افزود: توسعه فرهنگ و علوم و معارف قرآنی وظیفه همه دستگاه‌های فرهنگی کشور است که سازمان اوقاف و امور خیریه کشور همه ساله با برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم تلاش در تحقق این مهم دارد.

وی تصریح کرد: بر اساس این رویکرد اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان تفاهم‌نامه‌ای با سازمان بسیج دانش‌آموزی استان به امضا رسانیده که طبق تفاهمات صورت گرفته امسال 30 هزار نفر از دانش‌آموزان استان در مرحله مقدماتی سی و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم حضور خواهند یافت.

قبادی با بیان اینکه نفرات برتر مرحله مقدماتی به مرحله شهرستانی سی و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم که در آبان ماه برگزار می‌شود راه خواهند یافت افزود: نفرات برتر مرحله شهرستانی به مرحله استانی و سپس به مرحله کشوری و بین‌المللی راه می‌یابند.

انتهای پیام/89002/ل20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول