اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم گرگان در مجلس:

تیم اقتصادی دولت برای تحقق حماسه اقتصادی فعال شود

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم از دولت یازدهم انتظار دارند تیم اقتصادی، مجرب و علمی خود را برای تحقق حماسه اقتصادی با ارائه برنامه‎های عملیاتی اجرایی و فعال کند.

تیم اقتصادی دولت برای تحقق حماسه اقتصادی فعال شود

عیسی امامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: مردم حماسه‎ساز ایران به موجب هدایت و تدبیر داهیانه رهبر فرزانه انقلاب موفق به خلق حماسه سیاسی شدند که قطعا از دولت یازدهم انتظار دارند تیم اقتصادی و مجرب خود را برای تحقق حماسه اقتصادی فعال کند.

اقتصاد کشور نیازمند راهکار علمی، اراده ملی و مشارکت مردمی است

امامی با تاکید بر اینکه باید اقتصاد مردمی شود و مردم نیز اقتصادی شوند، تصریح کرد: باید یک اراده ملی و عمومی برای تحقق حماسه اقتصادی اتفاق بیفتد، گلستان به دلیل عقب ماندگی اقتصادی باید اولویت جدی خود را در این بخش در دستور کار قرار دهد چراکه اقتصاد کشور نیازمند یک راهکار علمی، اراده ملی و مشارکت مردمی است.

سهم ارزش افزوده گلستان 3.3 درصد است

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سهم ارزش افزوده هفت استان کشور زیربخش صنعت است، خاطرنشان کرد: سهم ارزش افزوده گلستان 3.3 درصد است که این وضعیت از نظر متوسط جمعیت بسیار نگران‎کننده است نباید عقب ماندگی و محرومیت در استانی که از مواهب طبیعی برخوردار است موج بزند.

امامی ادامه داد: سرازیر شدن سیل جمعیت به تهران به دلیل امکانات و ناعادلانه برخوردار کردن با سایر استان‎ها است، بیش از 50 درصد سپرده‎ها و منابع کشور در تهران متمرکز است که به نسبت جمعیت کشور یک دهم است که این اصلا عادلانه نیست لذا اگر امکانات در کشور عادلانه توزیع شود سیل مهاجرت اتفاق نخواهد افتاد.

بسیاری از دفاتر نمایندگی بنگاه‎های اقتصادی در تهران متمرکز است

امامی با بیان اینکه بسیاری از دفاتر نمایندگی بنگاه‎های اقتصادی در تهران متمرکز است، متذکر شد: طبیعی است وقتی که سرمایه‎گذاری در تهران صورت بگیرد، ارزش افزوده تولیدی قابل مقایسه با استان‎های دیگر نیست لذا باید از سرجمع منابعی که در تهران مولد می‎شود و ارزش افزوده تولید می‎کند برای توزیع عادلانه بین استان‎های مختلف و مناطق محروم برنامه‎ریزی شود.

رتبه 28 گلستان در بخش ارزش افزوده نگران‎کننده است

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گلستان در بخش ارزش افزوده در رتبه 28 قرار دارد، یادآور شد: گلستان با برخوردار بودن از مواهب خدادادی و استعدادهای طبیعی به دلیل فقدان زیرساخت‎های لازم برای جذب سرمایه‌گذاری نتوانسته به خوبی در این زمینه ورود کند.

امامی گفت: چهار بانده کردن محور بین‎المللی آق‎قلا و اینچه برون، نصب و راه‎اندازی دستگاه ای‎ال‎اس فرودگاه بین‎المللی گرگان، تکمیل مطالعه و اجرای کریدور شرق و غرب استان به لحاظ پدافند غیرعامل از نوکنده، آق‎قلا، آشخانه و خراسان شمالی از دیگر کارهای مهمی بوده است که پیگیر آن هستیم.

انتهای پیام/83001/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول