اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت رزمنده قزوینی

کتاب حماسه سیاسی و اقتصادی از منظر آیات و روایات منتشر شد

کتاب حماسه سیاسی و اقتصادی از منظر آیات و روایات توسط حجت‌الاسلام محمدحسین درافشان یکی از رزمندگان قزوینی تألیف و منتشر شد.

کتاب حماسه سیاسی و اقتصادی از منظر آیات و روایات منتشر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام محمدحسین درافشان یکی از رزمندگان قزوینی کتاب حماسه سیاسی و اقتصادی را از منظر آیات و روایات تألیف کرده است.

این کتاب به همت مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما و با هدف تحقق شعار حماسه سیاسی و اقتصادی منتشر شده و در دسترس علاقمندان قرار گرفته است.

مؤلف این کتاب در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس هدف از انتشار کتاب حماسه سیاسی و اقتصادی از منظر آیات و روایات را تبیین ویژگی‌های کار حماسی، مبانی و بایسته‌های حماسه سیاسی و اقتصادی با بهره‌گیری از آموزه‌های دینی بیان می‌کند.

محمد حسین دافشان افزود: این کتاب به عنوان راهبردی‌ترین دکترین شعار امسال است.

کتاب یاد شده دارای چهار فصل بوده که فصل اول آن شامل کلیات است و به تعریف حماسه و انواع آن، سیاست و مفهوم آن در اسلام و خاستگاه حماسه سیاسی در آموزه‌های دینی می‌پردازد.

عنوان فصل دوم این کتاب ویژگی کار حماسی در اسلام بوده که نویسنده در آن به تشریح خارق‌العادگی، هدفمندی و جاودانگی کار حماسی پرداخته و فرصت‌سازی، اقتدار در عمل، امید و نشاط آفرینی، توأم بودن احساس و منطق، تیزهوشی و تدبیر، ولایت‌مداری و پایداری را از اصول آفرینش حماسه در این فصل برشمرده است.

فصل سوم این کتاب نیز با عنوان حماسه سیاسی در آیات و روایات مطالبی را پیرامون مبانی حماسه سیاسی، الزامات و بایسته‌های حماسه سیاسی بیان کرده و به آسیب‌شناسی حماسه سیاسی پرداخته است.

همچنین در فصل چهارم این کتاب با عنوان حماسه اقتصادی در آیات و روایات، به ایمان، نشاط و شادابی، اتحاد و انسجام ملی و نظم و انضباط به عنوان مبانی حماسه اقتصادی و نیز به بایسته‌ها و الزامات حماسه اقتصادی اشاره شده و مولف در این فصل آسیب‌های اخلاقی، اجتماعی و اقتصادی را به عنوان آسیب‌های حماسه اقتصادی مورد توجه قرار داده است.

در بخشی از این کتاب آمده است: با تأمل در آیات الهی در می‌یابیم که مطالبه حماسه همه‌جانبه و یکپارچه امت اسلامی و در یک صف مستحکم با شور و شعف فراوان در مقابله با دشمنان خدا در عرصه‌های بین‌المللی و داخلی چیزی است که رهبر فرزانه انقلاب از آحاد مختلف مردم انتظار دارند و نیز روح حماسه مقاومت و پایداری، حماسه عمل به شعارها و شعورها، حماسه جهاد در صف واحد، حماسه وحدت پولادین امت، حماسه حضور با همراهی و رهبران الهی، حماسه غلبه جهانی دین خدا، حماسه استقامت در ایران و سرانجام حماسه پیروزی در آموزه‌های دینی نهفته است.

انتهای پیام/77009/ز40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول