اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه مازندران:

دانشگاهیان به دفاع از حماسه اقتصادی بپردازند

رئیس دانشگاه مازندران گفت: دانشگاهیان پس از دفاع مقدس به دفاع از حماسه اقتصادی بپردازند.

دانشگاهیان به دفاع از حماسه اقتصادی بپردازند

به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر، همایش «دانشگاه و ارزش‌های دفاع مقدس» شامگاه سه‌شنبه به همت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه مازندران در سالن اجتماعات شهید کدخدایی این دانشگاه برگزار شد.

احمد احمدپور، رئیس دانشگاه مازندران در ابتدای این همایش در سخنانی با تبیین ارزش‌های دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: هفته دفاع مقدس در حقیقت هفته ایثار و فداکاری است و هفته‌ای است که در آن بزرگترین آزمایش فداکارانه  ملت ما شکل گرفته است.

وی افزود: هفته دفاع مقدس یادآور حادثه‌ای عظیم و به بار نشستن نتایجی عظیم‌تر در مسیر انقلاب ملت ماست و هیچ گاه از ذهن ملت محو نخواهد شد.

رئیس دانشگاه مازندران با اشاره به نقش دانشگاه در تبیین ارزش‌های دفاع مقدس، اذعان کرد: یکی از حوزه‌های تأثیرگذار در دوران هشت سال دفاع مقدس دانشگاه و نقش‌آفرینی و بالندگی عنصر دانشجو بوده است و برخورداری نیروهای رزمنده از چنین پشتوانه‌ای آثار و برکات زیادی در نحوه پیشبرد و مدیریت جنگ داشته است.

وی افزود: حضور دانشجو و اقشار دانشگاهی در عرصه نبرد مستقیم با دشمن بعثی و نیز خلاقیت‌های آنان در مدیریت همه جانبه جنگ، تأثیر بسزایی در ناکارآمد ساختن ارتش تا دندان مسلح عراق  و حامیان آنان بر جای گذاشت.

احمدپور تصریح کرد: دستاورد مهم جوانان غیور این سرزمین در دستیابی به فناوری مهم دانش هسته‌ای و غنی‌سازی اورانیوم، بایوتکنولوژی، علوم پزشکی در کشور که از تکنولوژی‌های نوین است، توسط همان جوانانی به ثمر رسیده است که پس از فارغ شدن از جنگ توان خود را در عرصه فناوری بسیج کرده‌اند.

رئیس دانشگاه مازندران افزود: پیشرفت علمی کشور در دوران دفاع مقدس شکل گرفته است و جنگ را در یک مرحله پشت سر گذاشته‌ایم اما دفاع همچنان باقی است.

احمدپور در پایان با اشاره به وظیفه دانشگاه در دوران پس از دفاع مقدس گفت: اکنون پرداختن به حماسه اقتصادی در حقیقت دفاع از کیان جمهوری اسلامی است.

انتهای پیام/86025/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول