اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شاهین‌دژ:

رونق گردشگری گامی در راستای خلق حماسه اقتصادی است

امام جمعه شاهین‌دژ رونق صنعت گردشگری را گامی مهم در راستای خلق حماسه اقتصادی عنوان کرد.

رونق گردشگری گامی در راستای خلق حماسه اقتصادی است

 حجت‌الاسلام نقی باقری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به آغاز هفته گردشگری، اظهار داشت: گردشگری از ابعاد و زوایای گوناگون در آیات و روایات مورد بررسی قرار گرفته که همگی نشان از اهمیت بسیار این مطلب است.

وی گردشگری را از مباحث بسیار مهم و مورد تأکید در اسلام عنوان و از بعد بهداشت روانی بر تعدادی از مزایای سفر و گردش اشاره کرد و گفت: گردش و تفریح می‌تواند آثار مثبت فراوانی در سلامت روح و جسم افراد داشته باشد که وجود روایات متعددی از ائمه معصومین علیهم‌السلام در کنار اظهارات پزشکان، می‌تواند دلیلی بر این ادعا باشد.

باقری با اشاره به مضمون آیه 109 سوره یوسف، گردشگری را زمینه‌ای برای عبرت‌آموزی از عاقبت پیشینیان عنوان کرد و افزود: با گردش و سیر روی زمین می‌توان بیش‌تر در جریان احوال گذشتگان قرار گرفت و از اتفاقات رخ داده شده پند و اندرز گرفت.

وی همچنین به روایتی از امیرالمومنین علی علیه‌السلام اشاره کرد و گفت: مسافرت و گردش مایه زدودن غم و اندوه از دل‌های مومنان بوده و ادب و معرفت آنها را افزایش می‌دهد.

امام جمعه شاهین‌دژ ادامه داد: مسافرت سبب پی بردن به بسیاری از مسائل پیرامون زندگی فرد می‌شود تا حدی که در روایات متعددی آن را عاملی برای افزایش درآمد افراد ذکر کرده‌اند.

رونق گردشگری گامی در راستای تحقق حماسه اقتصادی

باقری بر لزوم گسترش زیرساخت‌های لازم برای توسعه صنعت گردشگری در استان اشاره کرد و گفت: آذربایجان غربی به دلیل برخورداری از شرایط مناسب آب و هوایی و وجود مناظر بسیار زیبای طبیعی، وجود گونه‌های مختلف گیاهی و حیوانی، آثار تاریخی و باستانی متعدد و بسیاری از جاذبه‌های توریستی دیگر می‌تواند به یکی از قطب‌های مهم گردشگری مطرح بوده و هر سال تعداد بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی را به خود جذب کند.

امام جمعه شاهین‌دژ با اشاره به ظرفیت‌های بالقوه فراوان استانی در این زمینه، تصریح کرد: با توجه به اینکه آذربایجان غربی از استان‌های مهم مرزی کشور است که با سه کشور مرز مشترک دارد، می‌تواند به کانال ارتباطی مهم داخل کشور با کشورهای همسایه تبدیل شود.

باقری به تعدادی از مزایای توجه به رونق این صنعت در استان اشاره کرد و افزود: توسعه و رونق گردشگری در استان می‌تواند ضمن توسعه اقتصاد آن، سبب انتشار آن در کشور نیز شود که این امر خود می‌تواند گامی مهم در راستای تحقق فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر خلق حماسه اقتصادی در کشور شود.

انتهای پیام/61006/س40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول