اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری کرمان اعلام کرد

کشف محموله 3 میلیارد تومانی کالای قاچاق در کوهبنان

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: محموله بزرگ لوازم الکترونیکی قاچاق به ارزش بیش از 3 میلیارد تومان توسط نیروهای انتظامی شهرستان کوهبنان کشف شد.

کشف محموله 3 میلیارد تومانی کالای قاچاق در کوهبنان

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، حجت‌الاسلام علی توکلی رئیس کل دادگستری استان کرمان در حاشیه سفر به این شهرستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس به تفصیل در رابطه با مسائل مختلف استان کرمان توضیحاتی دادند.

وی اظهار داشت: کرمان یکی از استان‌های غنی معادن در کشور است که در صورت برنامه‌ریزی و بهره‌برداری اساسی و کارشناسی می‌تواند، نقش مهمی در راستای تحقق حماسه اقتصادی ایفا کند.

توکلی ادامه داد: اگر معادن استان کرمان صحیح مدیریت شوند و به افراد واجد شرایط و طبق مقررات واگذار شود، قطعا در سال حماسه اقتصادی شاهد تحولی بزرگ در توسعه و آبادانی دیار کریمان هستیم.

توکلی ابراز داشت: در گذشته بخشی از معادن استان به افرادی واگذار شده است که یا تخصص معدنی نداشته‌اند و یا اقدامی مؤثر و مفید در فرصت و مهلت قانونی در راستای استخراج و به‌کارگیری نیروی کار انجام نداده‌اند.

حمایت دستگاه قضایی از سرمایه‌گذاران در بخش معدن

وی تصریح کرد: کوهبنان با توجه به معادن غنی و زیادی که دارد می‌تواند، بستر خوبی برای سرمایه‌گذاران در این حوزه باشد، لذا از تمام سرمایه‌گذاران بخش خصوصی تقاضا می‌کنیم تا ضمن حضور و بازدید از معادن متعدد این شهرستان در این حوزه اقدام و سرمایه‌گذاری کنند.

مدیرکل دادگستری استان کرمان تاکید کرد: در صورت حضور سرمایه‌گذاران و انجام فعالیت آنان در بخش معادن دستگاه قضایی در چارچوب قانون و مقررات از آنان حمایت می‌کند تا بتوانند در راستای تولید بیشتر گام‌های مهم‌تری بردارند.

وی بیان کرد: یکی از آسیب‌های معادن موجود خام‌فروشی است که اگر در کنار معادن تجهیزات و صنایع تبدیلی ایجاد شوند، قطعا مواد معدنی ارزش افزوده فراوانی پیدا می‌کند، لذا انتظار داریم مدیران استان تمام همت خود را در این زمینه به کار گیرند.

به‌کارگیری اصول ایمنی در معادن توسط پیمانکاران

مدیرکل دادگستری استان کرمان گفت: معادن غنی ذغال‌سنگ که بعضا موجب تلفات جانی و جرحی کارگران می‌شود، باید مراقبت جدی داشته باشند و اصول ایمنی را به کار بگیرند تا تلفات کمتر شود.

توکلی عنوان کرد: هر نوع تلفات جانی ناشی از ریزش معادن که پیمانکار یا سرمایه‌گذار مقصر در آن شناخته شود، مسئول پرداخت خسارات و دیه فرد خسارت دیده و فوت شده است و نباید اجازه دهیم این سرمایه بزرگ استان موجب تلف شدن نیروی انسانی و متخصص استان کرمان شود.

وی از تلاش فرماندار کوهبنان، رئیس دادگستری و دادستان شهرستان که با جدیت و برخورد قانونی توانسته‌اند ضمن بالا بردن ضریب ایمنی در معادن زمینه پرداخت به‌موقع حقوق کارگران را فراهم کنند، تشکر کرد.

افزایش آمار طلاق توافقی نشان سست شدن پایه‌های زندگی

مدیرکل دادگستری استان کرمان گفت: طلاق پدیده شومی است که در سال‌های اخیر به علل مختلف شایعه شده است و زمینه جدایی و فروپاشی خانواده‌ها را رقم زده است.

وی بیان داشت: تعدادی از این طلاق‌ها به دلیل گرفتن وام، بعضی به دلیل معافیت فرزندان از خدمت سربازی، زیر پوشش بیمه و استفاده از تسهیلات کمیته امداد و برخی برای خروج از کشور صورت می‌گیرد.

توکلی ابراز داشت: ما از نیت درونی افراد خبر نداریم، اما افزایش آمار طلاق توافقی نشان از سست شدن پایه‌های زندگی خانوادگی دارد، اگر چه بعضی از مردان و زنان به دلیل عدم تحمل و نداشتن روحیه سازش و عجز از مدیریت مشکلات زندگی و تنظیم حرکت خود از فراز و نشیب‌ها اقدام به طلاق توافقی می‌کنند تا ضمن خلاصی از مشکلات زندگی، راحت شوند.

وی تصریح کرد: این افراد نمی‌توانند، مشکلات زندگی خود را به خوبی مدیریت کنند، اگر چه باید در زندگی مشترک مشکلات، کاستی‌ها و فراز و نشیب‌ها را با هم دید و در راستای رفع و کاهش آنها با همدلی و همراهی اقدام کرد.

پایداری زندگی‌ها در گرو گذشت زن و مرد

مدیرکل دادگستری استان کرمان ادامه داد: امروز باید مردان ما مرد و زنان ما زن واقعی باشند تا زندگی تعادل خود را حفظ کند و از طرفی گذشت را سرلوحه کار خویش قرار دهند تا زندگی‌ها همچنان پایدار بمانند.

توکلی تاکید کرد: یکی از عوامل مؤثر در کم‌رنگ شدن قبح طلاق وجود ماهواره‌ها و القای روابط آزاد جنسی بین زن و مرد و همچنین کاهش شرم و حیا در خانواده‌ها است.

وی عمده علت رضایت‌مندی مردم از دادگستری را برخورد خوب، پاسخگویی صحیح و آسان همچنین تکریم ارباب‌رجوع و رعایت قانون توسط قضات و کارکنان اداری دانست و گفت: مردم زمانی که باور کنند، خواسته آنان مورد توجه قرار گرفته، اما قانون اجازه خلاف آن را نمی‌دهد، راضی می‌شوند.

کشف محموله بزرگ لوازم الکترونیکی قاچاق در کوهبنان

مدیرکل دادگستری استان کرمان با اشاره به پدیده شوم قاچاق مواد مخدر و تبعات منفی آن اذعان داشت: قاچاق یکی از آفات اقتصاد کشور است که به دلیل نظارت ضعیف مرزها و نقض قوانین و مقررات انواع کالاهای قاچاق از مبادی ورودی به استان کرمان وارد و به سایر استان‌های کشور ترانزیت می‌شود.

وی از کشف و ضبط محموله بزرگ لوازم الکترونیکی شامل 550 عدد تبلت و 5 هزار انواع گوشی موبایل به ارزش بیش از 3 میلیارد تومان توسط نیروهای انتظامی شهرستان کوهبنان خبر داد و بیان داشت: این محموله به صورت جاسازی شده از مسیر کوهبنان به شهرستان‌های شمالی کشور قاچاق می‌شد.

توکلی ادامه داد: پس از شناسایی و ضبط این محموله بزرگ قاچاق ماموران انتظامی و اطلاعاتی در تلاش هستند تا عوامل اصلی، مالکان و رابطان این محموله را شناسایی، دستگیر و به مقامات قضایی تحویل دهند.

وی گفت: مشکل قاچاق مواد مخدر در شهرستان کوهبنان با تلاش نیروهای انتظامی و اطلاعات و همچنین جدیت و پشتیبانی دستگاه قضایی کاهش چشمگیری داشته است و نسبت به سال‌های قبل کشفیات بسیار کاهش پیدا کرده است.

اعتیاد به مواد مخدر تهدیدی جدی برای خانواده‌ها

مدیرکل دادگستری استان کرمان عنوان کرد: در حال حاضر یکی از اموری که خانواده‌ها را به صورت جدی تهدید می‌کند، اعتیاد به مواد مخدر است که خانواده‌ها و والدین باید در این راستا هوشیاری و دقت نظر بیشتری داشته باشند و با کنترل فرزندان از گرفتار شدن آنان در دام اعتیاد جلوگیری کنند.

وی از زحمات شبانه‌روزی فرماندهی و کارکنان انتظامی شهرستان کوهبنان در راستای کنترل راه‌ها و کشف و ضبط مواد مخدر تجلیل کرد و افزود: باید در این راستا با هوشیاری و سرعت عمل راه را برای فعالیت باندهای مخوف سد کرد تا شاهد جامعه‌ای سالم و آرام باشیم.

--------------------------------------

گفت‌وگو: علی‌اصغر نامجوکوهبنانی

--------------------------------------

انتهای پیام/80012/ق40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول