اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان اردبیل:

3 قاچاقچی مواد مخدر امروز اعدام شدند

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل گفت: 3 قاچاقچی مواد مخدر امروز اعدام شدند.

3 قاچاقچی مواد مخدر امروز اعدام شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مرتضی بیرام‌زاده عصر امروز در اجرای احکام اعدام سه قاچاقچی در اردبیل اظهار داشت: براساس قانون جامع مبارزه با مواد مخدر قاچاقچیان و سوداگران مواد افیونی به اعدام محکوم می‌شوند تا ریشه این فساد خشکانده شود.

وی تصریح کرد: ‌امروز نیز شاهد مجازات اعدام برای سه قاچاقچی و عامل اصلی باند تهیه و توزیع مواد مخدر در استان بودیم که یک نفر از آنها به خاطر حمل و توزیع 17 کیلو هروئین و دو نفر دیگر نیز به خاطر حمل و توزیع دو کیلو هروئین به دار مجازات آویخته شدند.

بیرام‌زاده خاطر نشان کرد: دادگستری استان در مبارزه بی‌امان خود با سوداگران مرگ شانزدهمین اعدام سال‌جاری را انجام داد و سه نفر از عوامل اصلی تهیه و توزیع مواد مخدر در استان همزمان در محوطه زندان مرکزی اردبیل به دار مجازات آویخته شدند.

وی اضافه کرد: احکام اعدام آنها پس از موافقت دادستان کل کشور و تأیید دادنامه صادره و مخالفت کمیسیون اصل با درخواست اصل نامبردگان محل محوطه زندان مرکزی اردبیل اجرا شد و هر سه قاچاقچی به دار مجازات آویخته شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فردی متولد 1353 اهل و ساکن شهرستان گرمی به اتهام خرید مواد مخدر از نوع هروئین و به میزان دو کیلوگرم و 10 سانتی گرم از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی اردبیل به اعدام محکوم شده بود که پس از موافقت دادستان کل کشور و تأیید دادنامه صادره و مخالفت کمیسیون عفو با درخواست عفو نامبرده در دو مرحله و بلامانع اعلام شدن اجرای حکم توسط رئیس قوه قضاییه، سحرگاه امروز به دار مجازات آویخته شد.

نامبرده در پی اقدامات اطلاعاتی مأموران تلاشگر مبارزه با مواد مخدر پلیس و تلاش تیم عملیات ویژه در مسیر آستارا به اردبیل و در داخل اتوبوس در حین حمل مواد مخدر به میزان و نوع موصوف، دستگیر شده بود.

مواد مخدر از داخل کیف مسافرتی وی در حالی که ابتدا منکر تعلق ساک به خود شده بود کشف و ضبط شده است.

وی یکی از عناصر اصلی باند تهیه و توزیع مواد مخدر می‌باشد که به لحاظ فقر مالی و ضعف نفس و اعتقاد، مورد سوءاستفاده و اغفال گرداننده باند قرار گرفته بود و مواد مخدر خریداری شده را برای پخش به مشتریان باند از تهران به مقصد اردبیل حمل می‌کرد.

اعدامی دیگر متولد 1355 اهل و ساکن اردبیل می‌باشد.

وی در حین حمل هروئین به میزان یک کیلو و831 گرم در مسیر سراب به اردبیل با خودرو شخصی زانتیا و به همراهی همسر خود دستگیر شده بود.

نامبرده سابقه‌دار بوده و با اجیر کردن افرادی اقدام به تهیه و توزیع هروئین به صورت عمده می‌کرده است.

برابر بخش دیگری از حکم مربوطه نامبرده به غیر از اعدام به جرم حمل و نگهداری مواد مخدر به دلیل استعمال تریاک به تحمل 20 ضربه شلاق تعزیری و پرداخت جزای نقدی و همسرش که در خرید و فروش مواد نقشی نداشته و فقط در حمل مواد همکاری کرده و تحت پوشش خانواده قصد گمراه کردن مأموران را داشته به تحمل 15 سال حبس محکوم شده‌اند.

خودرو زانتیا حامل مواد مخدر نیز به نفع دولت ضبط شده است.

اجرای حکم اعدام این محکوم علیه نیز پس از موافقت دادستان کل کشور و تأیید دادنامه و مخالفت کمیسیون عفو با دو مرحله درخواست نامبرده و بلامانع اعلام شدن اجرا توسط رئیس قوه قضاییه صورت گرفت.

سومین اعدامی امروز 56 ساله و اهل و ساکن قزوین بود.

نامبرده نیز یکی از اعضای باند بزرگ و حرفه‌ای تهیه و توزیع مواد مخدر بود که در سال 1389 و در حین حمل مواد مخدر از نوع کراک به میزان 17 کیلوگرم 325 سانتی گرم با خودرو کامیون در مسیر ورودی آستارا به اردبیل دستگیر شده بود.

خودرو کامیون حامل مواد مخدر نیز به نفع دولت ضبط شده است.

احکام سایر اعضای این باند بزرگ و بین‌المللی مواد مخدر در حال طی مراحل قانونی و نهایی می‌باشد.

این محکوم علیه نیز پس از اعتراض به حکم شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی اردبیل و تأیید شدن حکم دو بار درخواست عفو از کمیسیون مربوطه کرده بود که در هر دو مرحله به لحاظ مخالفت صورت گرفته و بلامانع اعلام شدن اجرای حکم قطعی از سوی رئیس قوه قضاییه به دار مجازات آویخته شد.

انتهای پیام/62007/ش40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول