اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی گیلان خبر داد

کشف محموله قاچاق چوب‌ جنگلی در رضوانشهر/ متهم در حین فرار دستگیر شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان از کشف محموله قاچاق چوب جنگلی در منطقه چفرود رضوانشهر خبر داد.

کشف محموله قاچاق چوب‌ جنگلی در رضوانشهر/ متهم در حین فرار دستگیر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رحمت‌الله رحمانی پیش از ظهر امروز در جلسه منابع طبیعی استان چگونگی کشف محموله قاچاق چوب‌ جنگلی را تشریح کرد.

وی اظهار کرد: یک دستگاه نیسان وانت‌ حامل 13 اصله چوب‌آلات جنگلی در حوزه استحفاظی رضوانشهر توسط ماموران قرقبانی منطقه چفرود که در حین کنترل خودروهای حامل چوب‌آلات بودند توقیف شد.

این مسئول، مبارزه با پدیده قاچاق چوب را در راستای اهداف سازمانی و توجه به اهمیت حفاظت از انفال الهی و پیشگیری از این پدیده ذکر کرد و افزود: تمام عوامل حفاظتی گیلان به صورت شبانه‌روزی اقدام به گشت‌زنی و کنترل مبادی و شریان‌های ارتباطی و مواصلاتی استان می‌کنند.

وی، با اشاره به اینکه خودروی مذکور پس از توقیف برای بررسی‌های بیشتر و تشکیل پرونده به مقر حفاظت حوزه پنج چفرود هدایت شد، تصریح کرد: در هنگام بازجویی از متخلف در محل دفتر حفاظت همدست او با استفاده از سوییچ یدکی با خودرو به سرعت قصد فرار داشت.

رحمانی ادامه داد: مامور قرقبانی یگان حفاظت منابع طبیعی با واکنش سریع و اقدام به‌موقع خود جلوی فرار فرد خاطی را گرفت و راننده به دلیل ناتوانی در کنترل خودرو با یک اصله درخت برخورد کرد و واژگون شد و متهم به نام «ف ‌ـ ب» در فرار ناکام ماند.

وی با اشاره به اینکه راننده خاطی برای درمان به مرکز درمانی اعزام شد، افزود: اکنون حال این متهم رضایت‌بخش بوده و جراحات وی در حال مداوا است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان نیز اظهار کرد: پس از تنظیم پرونده تخلف دو متهم به جرم قطع و تبدیل درختان جنگلی و عدم تمکین از دستورات عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی و اقدام به فرار و به خطر انداختن جان یکی از عوامل وظیفه شناس و پرتلاش منابع طبیعی بازداشت شدند.

اصغر اکبری، از مردم و همیاران طبیعت خواست با مشاهده هرگونه تخریب و قاچاق چوب‌های جنگلی مراتب را به اداره منابع طبیعی و یا شماره‌های 031-6669745 و 6667506 اطلاع دهند.

انتهای پیام/2300/ر30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول