اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی همدان خبر داد

کشف 10 تن و 417 کیلوگرم مواد مخدر در همدان/ قاچاقچیان همدان را ناامن می‌دانند

فرمانده انتظامی همدان از کشف 10 تن و 417 کیلوگرم مواد مخدر در سطح استان خبر داد و گفت: این میزان از کشفیات نسبت به مدت مشابه سال گذشته 79 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

کشف 10 تن و 417 کیلوگرم مواد مخدر در همدان/ قاچاقچیان همدان را ناامن می‌دانند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حاجی‌محمد مهدیان‌نسب پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تبریک هفته ناجا به روزشمار این هفته و مهمترین برنامه‌های آن پرداخت و اظهار داشت: نخستین روز هفته ناجا با عنوان «پیش‌بینی اجتماعی، آموزش و پیشگیری، امنیت عمومی» نامگذاری شده که برگزاری مراسم صبحگاه مشترک، اجرای همایش 110 هزار نفری دفاع شخصی، افتتاح نمایشگاه جامع فضای مجازی، برپایی نمایشگاه شهرک ترافیک و نمایش اقتدار و توان عملیاتی یگان ویژه در میدان باباطاهر از جمله برنامه‌های روز اول است.

وی با بیان اینکه دومین روز از این هفته با عنوان «خانواده متدین، قانونمداری، آرامش و سعادت» انتخاب شده گفت: برگزاری همایش پلیس، امنیت و اصناف، نمایش اقتدار یگان ویژه در بلوار ارم و بازدید دانش‌آموزان از مرکز 110 و نمایشگاه مجازی پلیس در این روز پیش‌بینی شده است.

*برگزاری همایش طلایه‌داران ترافیک

فرمانده انتظامی همدان از برنامه‌های روز سوم هفته ناجا با عنوان «نظم و اقتدار، کارآمدی، خدمتگزاری» خبر داد و افزود: در این روز مسابقه نیمه‌استقامت، همایش طلایه‌داران ترافیک و تجلیل از شهروندان قانونمند و برگزاری جشنواره قرآنی را در دستور کار داریم.

وی عنوان روز چهارم را «دانش‌بنیانی، پژوهش‌محوری، حرفه‌ای‌گرایی» دانست و ابراز داشت: اهدای خون، برگزاری نشست با شورای محلات، برگزاری همایش عفاف و حجاب و نشست علمی و تخصصی با دستگاه‌های قضایی از برنامه‌های این روز است.

*افتتاح پروژه‌های عمرانی در هفته ناجا

مهدیان‌نسب با بیان اینکه روز پنجم هفته ناجا با عنوان «اعتماد، مشارکت، پاسخگویی» است، ادامه داد: افتتاح پروژه عمرانی انتظامی، برگزاری یادواره 17 شهید نیروی انتظامی و برگزاری جلسه آگاهسازی خانواده‌ها پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه روز ششم هفته ناجا با عنوان «ولایتمداری، تکلیف‌مداری، ایثار و شهادت» نامگذاری شده، گفت: اجرای همایش کوهپیمایی کارکنان ناجا، دیدار با خانواده شهدا، مراسم غبارروبی مزار شهدا و دیدار با نماینده ولی فقیه در این روز انجام می‌شود.

فرمانده انتظامی استان همدان عنوان روز هفتم را «جامعه ایمانی، حفظ ارزش‌ها، امنیت اجتماعی» افزود: برگزاری همایش پیاده‌روی خانوادگی، حضور کارکنان در نماز جمعه و اعزام تیم‌های پزشکی برای تست فشار و قند خون از برنامه‌های این روز است.

*آموزش 13 هزار نفر به صورت چهره به چهره

وی در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در 6 ماه امسال گفت: در این مدت 13 هزار نفر به صورت چهره به چهره آموزش دیده‌اند.

مهدیان‌نسب از کشف 10 تن و 417 کیلوگرم مواد مخدر در سطح استان خبر داد و ابراز داشت: این میزان از کشفیات نسبت به مدت مشابه سال گذشته 79 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی گفت: در این مدت 32 باند تهیه و توزیع مواد مخدر در سطح استان منهدم شده که در استان‌های همجوار فعالیت داشتند.

فرمانده انتظامی استان همدان افزود: همچنین 3 هزار و 539 نفر قاچاقچی، حمل‌کننده، نگهدارنده و توزیع‌کننده مواد مخدر دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه 578 طرح موضوعی و تخصصی پیرامون مقابله با مواد مخدر برگزار شده است، ابراز داشت: 44 نقطه در استان در عرض 6 ماه دائماً پاکسازی شده است.

*انهدام 60 باند تهیه و توزیع باند قاچاق کالا

مهدیان‌نسب از انهدام 60 باند تهیه و توزیع باند قاچاق کالا به ارزش 60 میلیارد تومان خبر داد و گفت: در این زمینه 50 درصد افزایش را شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه 16 طرح پیشگیرانه در سطح استان تدارک دیده شده است، ابراز کرد: این اقدامات باعث جلوگیری از وقوع سرقت‌های خشن شده است.

فرمانده انتظامی استان همدان گفت:  از 14 مورد سرقت‌های خشن موفق به کشف 19 مورد شده‌ایم که آن پنج مورد دیگر مربوط به استان‌های همجوار بوده است.

وی مربوط به پلیس همدان در این مدت موفق شده 87 درصد سرقت‌های واقع شده و صد در صد قتل‌ها را کشف کند.

*کاهش 5 درصدی سرقت‌های مهم در همدان

مهدیان‌نسب از کاهش پنج درصدی سرقت‌های مهم در سطح استان خبر داد و ابراز داشت: در 6 ماه امسال 30 باند سرقت کشف شده است.

وی با بیان اینکه کشف و انهدام چهار باند بین‌المللی فعال مشروبات الکلی از دیگر اقدامات ناجا در استان بوده، گفت: در این زمینه نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش 21 درصدی را شاهد هستیم.

فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به اینکه 30 نقطه حادثه‌خیز در سطح استان شناسایی شده، در ادامه سخنانش بیان داشت: یک هزار و 88 طرح انتظامی، موضوعی و عملیاتی توسط ناجا در همدان انجام شد.

 

*همدان یکی از استان‌های امن کشور

وی گفت: در 6 ماه امسال 7 هزار و 181 مورد تماس مردمی با 197 انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل یک درصد افزایش را نشان می‌دهد.

مهدیان‌نسب در ادامه سخنانش استان همدان را یکی از استان‌های امن کشور قلمداد کرد و افزود: حداکثر تا یک ماه دیگر رتبه استان همدان در 6 ماه امسال در زمینه امنیت را اعلام می‌کنیم.

*انتخاب همدان به عنوان پایلوت مجاز شدن یگان فوریت‌های پلیسی

وی با اشاره به جمع‌آوری معتادان ولگرد و متهاجر و انتقال آنها به مرکز کاهش آسیب ماده 16 گفت: میانگین متوسط ترک اعتیاد در این مراکز در سطح کشور هفت درصد و در استان 18 درصد است که این امر نشان از موفقیت همدان در این زمینه دارد.

فرمانده انتظامی استان همدان در پایان از انتخاب استان همدان به عنوان پایلوت استقلال یگان فوریت‌های پلیسی خبر داد و ابراز داشت: در صورت موفقیت، این کار در دیگر استان‌های دیگر نیز انجام می‌شود.

انتهای پیام/89002/ی40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول