اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد همدان خبر داد

وجود 3 مجتمع دیجیتال فعال در استان همدان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با اشاره به وجود سه مجتمع دیجیتال فعال در همدان، تویسرکان و ملایر، گفت: 9 خانه دیجیتال هم در سطح استان به گروه هدف خود خدمات عرضه می‌کنند.

وجود 3 مجتمع دیجیتال فعال در استان همدان

خسرو بیات در حاشیه افتتاح مجتمع فرهنگی دیجیتال فردوسی تویسرکان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، توسعه فرهنگ اسلامی و ملی در حوزه فناوری و  اطلاعات را از مزایای مجتمع‌های دیجیتال عنوان کرد و افزود: مجتمع‌های فرهنگی دیجیتال با محوریت پاسخگویی به نیاز مخاطب نوجوان و جوان در مباحث آموزش، پژوهش، اطلاع‌رسانی و رسانه نوشتاری و دیداری دایر شده‌اند.

وی از اهداف این مراکز را آموزش، پژوهش و توزیع عدالت نسبی برشمرد و افزود: توزیع عدالت نسبی یعنی هر آنچه از تولیدات فرهنگی و هنری در سطح کشور هست، برای جوانان مراکز هم برنامه‌ریزی و توزیع شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با اشاره به اینکه هر مجتمع فرهنگی دیجیتال ظرفیت ایجاد اشتغال برای سه تا پنج نفر را دارد، اظهار کرد: دولت سرمایه و امکانات را تأمین می‌کند و بخش خصوصی مدیریت را برای عرضه خدمت عهده‌دار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مجتمع فرهنگی دیجیتال فردوسی تویسرکان مجهز به 27 سیستم سخت‌افزاری با صرف 110 میلیون تومان ایجاد شده است، ابراز کرد: این مرکز بستر را برای شکوفایی نبوغ نسل خلاق شهرستان فراهم می‌کند.

بیات بخشی از محصولات قابل عرضه در مجتمع‌های دیجیتالی را نرم‌افزاری عنوان کرد و گفت: بانک نرم‌افزاری مراکز دیجیتالی شامل «انقلاب، دفاع مقدس و رهبری»، «خانواده، کودک و نوجوان»، «اسلام و معارف اسلامی»، «آموزش و علوم پایه»، «ایران شناسی، زبان و ادب فارسی»، «فنی و مهندسی»، ‌«دایره‌‌‌المعارف پزشکی و سلامت»، «نرم افزارهای تلفن همراه» است.

وی به ارائه بازی‌های رایانه‌ای دیجیتال گروهی و فردی برای سرگرمی متناسب با مخاطب اشاره کرد و گفت: با ارائه خدمات در کارگاه‌های مجتمع، نرم‌افزار دیجیتال تولید می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان افزود: برگزاری کارگاه‌های آموزشی عمومی و فروش محصولات نرم‌افزاری از دیگر برنامه‌های راهبردی با کارکردی تاثیرگذار بر فرهنگ غرب، مجتمع‌های دیجیتالی است.

وی با اشاره به وجود سه مجتمع دیجیتال فعال در همدان، تویسرکان و ملایر، افزود: 9 خانه دیجیتال هم در سطح استان به گروه هدف خود خدمات عرضه می‌کنند.

بیات در پایان گفت: جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان از عید قربان تا عید غدیر با همت مسئولان به تویسرکان و دیگر شهرستان‌ها می‌آید.

انتهای پیام/89010/ت30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول