اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهروندان کوهبنان از صدا و سیما درخواست کردند

ضرورت راه‌اندازی شبکه‌های دیجیتال در کوهبنان

مردم بام فرهنگی استان کرمان همچنان در حسرت تلویزیون دیجیتال روزگار خود را سپری می‌کنند، قبل از ورود فرهنگ غرب به حریم خانوادها باید تلاش اساسی کرد.

ضرورت راه‌اندازی شبکه‌های دیجیتال در کوهبنان

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، طی ماه‌های گذشته بارها مردم کوهبنان با تماس تلفنی و حضوری از فرماندار، نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی‌ و خبرنگاران این شهرستان خواستار پیگیری به منظور راه‌اندازی شبکه دیجیتال در شمالی‌ترین نقطه استان کرمان شدند.

یکی از مصداق‌های پیشرفت در هر منطقه ‌گسترش شبکه‌های رسانه‌ای است و این مهم تاکنون بیش از 60 درصد مناطق شهری و روستایی کشور را پوشش داده است، اما مردم بام فرهنگی استان کرمان همچنان در حسرت تلویزیون دیجیتال روزگار خود را سپری می‌کنند.

این در حالی است که اکثر شهرستان‌های همجوار کوهبنان از جمله زرند و راور و حتی بخش طغرالجرد شهرستان کوهبنان طی ماه‌های گذشته به سیستم گیرنده دیجیتال مجهز شده‌اند و انتظار می‌رود قبل از ورود فرهنگ غرب و ورود ماهواره به حریم خانوادها، مسئولان مربوطه به ویژه مدیر‌کل ‌صدا و سیمای مرکز استان برای رفع این مشکل فرهنگی تلاش اساسی کنند.

احمد معصومی از خبرنگاران کوهبنانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت‌: از بدو پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان به هر طریق ممکن در صدد ضربه زدن به ایران اسلامی بودند‌ و با شکست در عرصه نظامی از راه فرهنگی به جنگ با ایران پرداختند تا از این طریق موفق شوند.

وی ابراز داشت: همت والای مسئولان صدا و سیما ‌و همچنین کارگردانان و تهیه‌‌کنندگان متعهد و متخصص عرصه سینما، تلویزیون و رسانه را می‌طلبد که در مقابل هجمه تبلیغات دشمن سر از پا نشناخته و با تمام وجود و امکانات فرصت‌سوزی‌ها را به فرصت‌سازی‌ها تبدیل کرده و عرصه را بر دشمن در این عرصه نیز تنگ کنند.

معصومی گفت‌: صدا و سیما باید برای تولید برنامه‌های پرمحتوا و جذاب با هدف جذب مخاطب و بی‌نیاز کردن آن به برنامه‌های ماهواره با توجه به فرهنگ بومی گام‌های اساسی بردارد تا بتواند مخاطبان جوان و نوجوان را جذب‌ و از نفوذ و ورود شبکه‌های غیر‌اخلاقی ماهواره به منازل جلوگیری کند.

صدیقه ایزدی یکی دیگر از خبرنگاران کوهبنان، ‌بر راه‌اندازی شبکه دیجیتال در کوهبنان تاکید داشت و افزود: در مقابل هجمه تبلیغات سنگین و گسترده‌ای که کانال‌های ماهواره‌ای دارند، صدا و سیما باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کند تا نسبت به راه‌اندازی شبکه‌های دیجیتال با موقعیت خاص جغرافیایی همانند کوهبنان با جدیت بیشتری گام بردارد و با تولید برنامه‌هایی با‌کیفیت بالا فرصت را از دشمنان بگیرند.

‌وی ابراز داشت: کوهبنان شهری بکر با سابقه طولانی در عرصه‌های دینی و مذهبی است و این امر موجی شده طی طول تاریخ بزرگانی در زمینه‌های فرهنگی در این شهرستان رشد کنند و منشأ خدمات ارزنده‌ای باشند.

ایزدی تصریح کرد: راه‌اندازی شبکه دیجیتال سبب می‌شود مردم بام فرهنگی استان کرمان گرایش کمتری به سوی ماهواره داشته باشند و ‌کاهش اختلافات خانوادگی‌، کاهش طلاق‌، ناهنجاری‌های اجتماعی و ... را شاهد باشیم.

‌به گزارش فارس، منصور متقی فرماندار‌ ‌کوهبنان و‌ حسین امیری نماینده مردم شهرستان‌های زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی با جدیت به دنبال پیدا کردن راه حلی برای راه‌اندازی شبکه دیجیتال در شمالی‌ترین نقطه استان کرمان هستند و در این راستا تاکنون چند‌ جلسه با حضور تعدادی از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برگزار شده است.

انتهای پیام/80012/ل30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول