اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی خبر داد

بارگذاری 50 هزار جلد کتاب دیجیتال / ایجاد سایت کتاب برتر

مدیرکل امور فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بر ضرورت افزایش فعالیت‌های فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی تأکید کرد و از بارگذاری جدید کتابخانه دیجیتال با 50 هزار جلد کتاب دیجیتال خبر داد.

بارگذاری 50 هزار جلد کتاب دیجیتال / ایجاد سایت کتاب برتر

به گزارش خبرگزاری فارس از انزلی، ابوالقاسم مقیمی صبح امروز در گردهمایی مسئولان فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در این شهرستان با اشاره به اهمیت افزایش فعالیت‌های فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی، ضرورت برنامه‌ریزی برای رسیدن به اهداف بلند مدت را مورد تأکید قرار داد.

وی، اجرای طرح «کتابدار مشاور امین» را از برنامه‌های فرهنگی کتابخانه‌های عمومی کشور عنوان کرد و افزود: آموزش مشاوره کتاب به کتابداران برای امکان پاسخگویی مناسب به پرسش‌های مراجعه کنندگان از جمله اهداف این طرح است.

این مسئول، با بیان اینکه طرح «کتابدار مشاور امین» از سال گذشته آغاز شده است، تصریح کرد: تمام کارشناسان فرهنگی و منابع کل کشور مورد ارزیابی قرار گرفتند و افرادی از بین آنها انتخاب شدند.

وی، اجرای طرح «رشد» را از دیگر اقدام‌های فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی کشور ذکر کرد و گفت: اکنون 299 کارشناس فرهنگی و 35 کارشناس فرهنگی مرحله نخست طرح رشد را می‌گذرانند.

مقیمی، اضافه کرد: در طرح رشد، کارشناسان کتاب‌هایی را در زمینه‌های مورد علاقه خود مطالعه و نقد، خلاصه، معرفی و چکیده می‌کنند.

وی، از ایجاد سایت کتاب برتر خبر داد و یادآور شد: این سایت جزو اقدام‌های فرهنگی نهاد کتابخانه عمومی کشور است و تاکنون یک‌هزار و 400 کتاب از نویسندگان داخلی و خارجی در این سایت معرفی شده است.

مدیرکل امور فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، از بارگذاری جدید کتابخانه دیجیتال با 50 هزار کتاب دیجیتال خبر داد.

به گفته وی، 3 هزار کتابخانه عمومی نهادی و مشارکتی در کشور وجود دارد.

مقیمی، بررسی فعالیت‌ها و عملکرد کارشناسان فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و ارائه گزارش از فعالیت‌های آنها را از اهداف گردهمایی مذکور عنوان کرد.

وی، بررسی برنامه‌ها، رویکردهای جدید نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در زمینه ارتقای کیفیت برنامه‌های فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی کشور را از دیگر اهداف این گردهمایی برشمرد.

این مسئول، با ابراز خرسندی از میزبانی مسئولان کل کتابخانه‌های عمومی گیلان از آنها قدردانی کرد.

مسعود اخوان ماسوله، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی بندر انزلی نیز اظهار کرد: گیلان باید پیشرو فعالیت‌های فرهنگی در زمینه ارتقای مطالعه مفید باشد.

معاون مدیرکل امور فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، نیز در جلسه مذکور گزارشی از عملکرد کارشناسان فرهنگی ارائه کرد.

مرضیه خالویی، بر ضرورت فعالیت بیشتر در زمینه ارتقای کیفیت امور فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی تأکید کرد.

به گزارش فارس، گیلان در گردهمایی دو روزه مسئولان فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، رتبه برتر در شاخص فرهنگی نقد کتاب در کشور را کسب کرد.

انتهای پیام/2300/صا30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول