اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گرامیداشت هفته دفاع مقدس

پروژه تکمیل سامانه دیجیتال بیجار افتتاح شد

پروژه تکمیل سامانه دیجیتال بیجار به مناسبت هفته دفاع مقدس افتتاح شد و تعداد شبکه‌های دریافتی این شهرستان به 20 شبکه رسید.

پروژه تکمیل سامانه دیجیتال بیجار افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، ظهر امروز با حضور مدیرکل و معاون فنی صدا و سیمای مرکز کردستان، فرماندار، امام جمعه و مسئولان ادارات بیجار پروژه تکمیل سامانه دیجیتال این شهرستان  افتتاح شد و تعداد شبکه‌های دیجیتال این شهرستان از 10 شبکه به 20 شبکه ارتقا یافت.

در این جلسه مدیرکل صدا و سیمای استان کردستان ضمن  گرامیداشت هفته دفاع مقدس بیان کرد: دلاورمردی‌ها و ایثارگری‌های مردان و زنان این مرز و بوم شرایطی را به وجود آورد که دشمنان ما دیگر جرأت چشم طمع به کشورمان را نداشته باشند.

رضا علی‌نژاد دلیل ترس دشمن از کشورمان را رشادت‌ها و جانبازی‌ها و آمادگی‌های جوانان عنوان کرد و گفت: استکبار هنوز از پا ننشسته و از شیوه‌ها و روش‌های گوناگونی برای مقابله با انقلاب اسلامی استفاده می‌کند.

وی به هجمه‌های فرهنگی دشمنان در حال حاضر اشاره کرد و گفت: دشمنان نتوانستند از راه جنگ سخت به انقلاب اسلامی ضربه بزنند و اکنون از طریق هجمه‌های فرهنگی و جنگ نرم وارد میدان شده‌اند.

مدیرکل صدا و سیمای استان کردستان با بیان اینکه دشمنان از هر طریقی برای خدشه واردکردن به فرهنگ ایران اسلامی استفاده می‌کنند اظهار کرد: شبکه‌های فارسی زبانی که با کمک آمریکا و اروپا شکل گرفته و با سیاستگذاری و امکانات آنان برنامه‌هایی تولید می‌کنند و دائما علیه نظام شایعه‌پراکنی و سیاه‌نمایی می‌کنند نشان از ضعف دشمنان در مقابل ایران اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: در کشور ما به تعبیر مقام معظم رهبری افسران جنگ نرم  در عرصه‌های مختلف فعال هستند و به شیوه‌های گوناگونی هم مقابله کرده و هم هجوم متقابلی را به دشمنان عرضه می‌دارند.

علی‌نژاد بهترین دفاع و مقابله در برابر دشمنان را هجمه متقابل عنوان کرد و گفت: دشمن به این اهمیت هجمه متقابل پی برده است طوری که قطع شبکه‌های جمهوری اسلامی بر روی ماهواره‌های مختلف در اروپا و آمریکای لاتین ناشی از این مسئله بود.

وی بیان کرد: دشمنان تلاش کردند که پخش شبکه‌های داخلی ما را  مختل کنند و شبکه‌های داخلی کشور را مانعی برای رسیدن به اهداف خود می‌دانستند و به همین دلیل سعی در حذف شبکه‌های جمهوری اسلامی ایران از روی شبکه‌های ماهواره‌ای دارند.

مدیرکل صدا و سیمای استان کردستان با اشاره به پخش حماسه آفرینی مردم استان در 24 خردادماه از شبکه‌های مختلف صدا و سیما تصریح کرد: با تمهیداتی که اندیشه شده بود علی‌رغم قطع ماهواره‌ها در هیچ کجای کشور حتی در روستاها هیچ شبکه‌ای مختل نشد و در تمامی برنامه‌ها شاهد حضور و شکوه مردم ایران اسلامی در انتخابات بودیم.

علی‌نژاد عنوان کرد: حضور مردم در انتخابات 24 خردادماه کشور ما را برا ی چندمین بار در برابر تهدیدات بیگانگان و استکبار جهانی بیمه کرده است.

این مسئول اذعان کرد: کاری که در بیجار و شهرهای مختلف استان و کشور صورت گرفت زیر ساخت کار ایجاد شبکه‌های متعدد و متکثر است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان با اشاره به 10 شبکه دیجیتالی که از قبل در بیجار راه‌اندازی شده بود، گفت: ما به دنبال این بودیم تا با مجوز و بودجه‌هایی در سال 92 - 93 مابقی شبکه‌ها را راه‌اندازی کنیم اما با توجه به اهمیت و پیگیری‌های مستمر فرماندار بیجار ما را بر آن داشت 20 شبکه را قبل از تخصیص اعتبارات انجام دهیم.

*پوشش دیجیتال 95 درصدی جمعیت شهری  

علی‌نژاد در ادامه با بیان اینکه در پوشش تلویزیونی جمعیت مطرح است نه گستردگی جغرافیایی، گفت: پوشش جمعیتی شهری دیجیتال استان کردستان بالای 95 درصد است.

وی بیان کرد: از سال 89 تاکنون 169 ایستگاه در مراکز روستایی ساخته شده که 14 ایستگاه دیگر در حال نصب است و 16 فرستنده نیز از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری در حال خریداری و با دقت و سرعت در حال پیگیری است.

علی‌نژاد در ادامه از بهره‌مندی بخش کرانی و چنگ الماس شهرستان بیجار تا پایان سال از خدمات دیجیتال خبر داد.

وی بیان کرد: تمامی تلاش‌ها برای این است که همگان از تمامی برکات جمهوری اسلامی ایران به صورت یکسان بهره‌مند شوند و امید است در آینده‌ای نزدیک در تمای بخش‌ها و روستاها فرستنده‌های دیجیتال راه‌اندازی کنیم.

مدیرکل صدا و سیمای استان کردستان در پایان خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت‌های موجود در رسانه ملی در راستای توسعه و شکوفایی استان استفاده کرد چرا که نقش رسانه در ساختن جامعه‌ای ایده‌ال و مترقی بی‌بدیل است.

انتهای پیام/79015/ر40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول