اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس امنیت عمومی انتظامی کردستان:

امنیت پایدار کردستان حاصل مشارکت مردم با نیروی انتظامی است

رئیس پلیس امنیت عمومی انتظامی کردستان گفت: امنیت پایدار استان حاصل مشارکت و تعامل بسیار خوب مردم با نیروهای نظامی و انتظامی است.

امنیت پایدار کردستان حاصل مشارکت مردم با نیروی انتظامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، علی طولابی ظهر امروز در سخنرانی قبل از نماز جمعه امروز سنندج اظهار داشت:‌ امنیت یکی از اصلی‌ترین نیازهای و مطالبات انسان‌ها از بدو تشکیل جوامع تا کنون از حکومت‌ها بوده است.

وی تصریح کرد: بدون شک تنها با وجود امنیت و آرامش زندگی انسان‌ها معنی پیدا می‌کند و نبود احساس امنیت جوامع را به سمت هرج و مرج و نابودی می‌کشاند.

رئیس پلیس امنیت عمومی انتظامی کردستان خاطرنشان کرد: تا زمانی که امنیت در جوامع وجود داشته باشد انسان‌ها می‌توانند بدون هیچ دغدغه‌ای مسیر زندگی و رشد بپیمایند.

طولابی افزود: توسعه جوامع و رفع مشکلات حوزه‌های مختلف همچون افزایش سرمایه‌گذاری، ایجاد اشتغال و... با وجود امنیت تحقق می‌یابد.

این مسئول اضافه کرد: نقش نیروی انتظامی در راستای تامین امنیت و ارتقای احساس امنیت اجتماعی بسیار مهم و بی‌بدیل است.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی همانند سایر نهادها و دستگاه‌ها نظامی اسلامی یکی از مجموعه‌های دلسوز و خدمت‌گذار مردم است، تصریح کرد: این نیرو از مردم و خادم آنان بوده و در راستای حفظ امنیت و اقتدار نظام و ملت در هر عرصه‌ای آماده است.

رئیس پلیس امنیت عمومی انتظامی کردستان خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی به منظور ارائه خدمات هرچه بیشتر به ویژه تامین امنیت به عنوان ضروری‌ترین نیاز هر جامعه در حوزه‌های مختلف حیطه وظایف خود به صورت تخصصی ورود پیدا کرده است.

به گفته طولابی، ناجا تنها سازمانی است که از بدو تولد در تمام شئونات زندگی فردی و اجتماعی انسان دخیل است.

وی از نیروی انتظامی به عنوان امین، خادم، دلسوز و محل اطمینان مردم نام برد و گفت: اتکا و فلسفه وجودی نیروی انتظامی مردم هستند و تامین امنیت آنها را تنها رسالت خود می‌دانند.

رئیس پلیس امنیت عمومی انتظامی کردستان تصریح کرد: احساس امنیتی که امروزه به برکت انقلاب اسلامی و نیروی انتظامی تولید شده، تداوم، ماندگاری و قوام خانواده‌ها را افزایش داده است.

طولابی از پلیس امنیت عمومی به عنوان یکی از مجموعه‌های تخصصی ناجا نام برد و ادامه داد: پلیس امنیت عمومی دارای ماموریت‌های گسترده‌ای است که از درون کوچک‌ترین تا بزرگترین شهرها ادامه دارد.

به گفته وی، تائید صلاحیت، کنترل تردد، کنترل ورود و خروج مسافرین، خودروها و نظارت بر هر آنچه که به صورت قانونی از مرزها استان وارد و خارج می‌شود جزو وظایف پلیس مهاجرت است.

رئیس پلیس امنیت عمومی انتظامی کردستان اضافه کرد: امروز با بروزرسانی و سیستمی شدن در حداقل زمان ممکن به مراجعین خدمات ارائه می‌شود.

طولابی به اقدامات و وظایف اداره نظارت بر اماکن عمومی انتظامی استان نیز اشاره کرد و افزود: تعیین صلاحیت‌ها فردی، انتظامی و ترافیکی به منظور صدور پروانه، کارت تاکسی درون شهری، حفظ وجهه بازار، جلوگیری از مسائل همچون احتکار، نظارت بر اماکن اقامتی عمومی مانند هتل‌ها و مهمان‌سراها، رسیدگی به شکایت مردم از نهادها و واحدهای صنفی و برخورد با واحدهای صنفی متخلف در سطح استان از جمله وظایف این اداره است.

وی از پلیس امنیت اخلاقی نیز به عنوان یکی دیگر از مجموعه‌های فعال و تخصصی انتظامی در سطح استان نام برد و بیان داشت: برقراری امنیت اخلاقی، مقابله با مصرف ‌کنندگان و توزیع کنندگان مشروبات الکلی، جمع‌آوری محصولات غیرفرهنگی همچون فیلم‌ها و سی‌دی‌های غیراخلاقی، شناسایی و برخورد با تهیه‌ کنندگان تجهیزات ماهواره‌ای، راه‌اندازی و نظارت بر گشت‌های ارشاد برای جلوگیری از افزایش روند بدحجابی در جامعه و برخورد با ایجاد کنندگان مزاحمت‌ها صوتی و غیره از وظایف این حوزه است.

رئیس پلیس امنیت عمومی انتظامی کردستان در پایان ضمن تقدیر از مشارکت بسیار خوب مردم استان با نیروهای انتظامی متذکر شد: مردم می‌تواند به منظور ارتباط بیش از پیش با شماره‌های 146 و 197 تماس بگیرند.

انتهای پیام/79002/ن۴۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول