اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین سازمان بسیج اساتید کشور:

آمریکا در منطقه به بن‌بست سیاستگذاری رسیده است

جانشین سازمان بسیج اساتید کشور گفت: تمامی راهبردهای اتخاذی آمریکا و غرب در منطقه با شکست مواجه شده و به یک بن‌بست سیاستگذاری رسیده‌اند.

آمریکا در منطقه به بن‌بست سیاستگذاری رسیده است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حسن مرادی بعد از ظهر امروز در کارگاه آموزشی جنگ نرم که با حضور بیش از 100 نفر از اساتید دانشگاه‌های کردستان در تالار فردوسی دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار کرد: راهبردی که نظام سلطه به فرماندهی آمریکا دارد، راهبرد اسلام‌ستیزی به عنوان محور تمامی برنامه‌ها‌ست.

وی اضافه کرد: این راهبرد مبتنی بر تمامی سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا و غرب و اتاق‌های فکر و اندیشکده‌های آنان نسبت به اسلام است.

مرادی با اشاره به اینکه روسای جمهوری آمریکا هر ساله موظف هستند یک سند امنیت ملی منتشر کنند در آخرین سند آن که دو سال پیش منتشر شد سه مفهوم پایه‌ای دموکراسی، حقوق بشر و تفاوت انسانی انتخاب شده بود.

به گفته جانشین سازمان بسیج اساتید، در قالب این اسناد 4 موج دموکراسی‌ساز منتشر شده که در آن آمده است، آمریکا اگر می‌خواهد رهبری جهان را به عهده بگیرد باید رویکرد آن نوعی از دموکراسی باشد که منافع آمریکا را پوشش دهد.

وی تصریح کرد: می‌گویند امواج دموکراسی‌سازی یکی از پایه‌های قدرت آمریکاست که تمامی تعریف‌ها بر اساس تعریف‌های خود آنهاست.

مرادی اسلام‌ستیزی در جهان را یکی از برنامه‌های راهبردی آمریکا و غرب خواند که پس از حادثه 11 سپتامبر رنگ جدی‌تر به خود گرفت و گفت: تجلی این اسلام‌ستیزی با توجه به مقتضیات جغرافیایی، واحدهای سیاسی و مکانی متفاوت است.

وی افزود: اگر چه اسلام‌ستیزی در کشورها و مناطق مختلف در قالب‌های ظاهری متفاوتی تجلی می‌یابد اما راهبرد اصلی و اساسی آن تفاوتی ندارد و هدف اسلام‌ستیزی و حاکم شدن نظام سلطه است.

جانشین سازمان بسیج اساتید کشور در ادامه به راهبردهای کلان و استراتژیک آمریکا در ارتباط با دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: از آنجایی که مهم‌ترین رسالت دانشگاه‌ها تولید علم به عنوان یکی از مولفه‌های قدرت در عرصه‌های مختلف است، لذا نظام سلطه سعی می‌کند با تزلزل در دانشگاه‌ها به تحقق اهداف خویش نزدیک شود.

مرادی علم را پشتوانه اقتصاد، سیاست، دیپلماسی و پشتیبان سایر منابع ذکر کرد و گفت: اگر اقتصاد بر مبنای علم باشد شکوفا می‌شود و اگر دیپلماسی به عنوان یک قدرت نتواند از یافته‌های علوم انسانی بهره بگیرد نمی‌تواند قدرت شایسته و بایسته‌ای داشته باشد.

وی افزود: پس ظرفیت علمی و منبع علمی شاید بتوان گفت که منبع قدرت و پشتیبان سایر منابع است و آنها را تقویت و عملیاتی می‌کند که این کارکرد، کارکرد اصلی و رسالت اول دانشگاه‌هاست.

مرادی یادآور شد: تمامی تکنولوژی‌های ایران از نانو گرفته با دیگر موارد از ظرفیت‌های علمی ایجاد شده که محصول دانشجویانی است که در مراکز دانشگاهی پرورش یافته‌اند.

وی در ادامه، بنیادی، راهبردی، عملیاتی، تاکتیکی و تکنیکی را از سطوح کارکردی دانشگاه‌ها برشمرد و گفت: در سطوح بنیادی مفهوم‌سازی و یا تئوری‌پردازی صورت می‌گیرد و راهکارها نیز در سطوح راهبردی نشان داده می‌شود.

جانشین سازمان بسیج اساتید کشور در ادامه به جغرافیا جنگ نرم اشاره کرد و با اشاره به فرمایشات رهبری مبنی بر اینکه گستره جغرافیای این جنگ دنیاست و در دنیا یک جنگ عظیم و یک چالش بزرگ برپاست، جنگ توپ و تفنگ نیست اما جنگ اراده‌ها و عزم‌ها و سیاست‌ها و تدبیرهاست، افزود: آرام و تدریجی، زیرسطحی و هیجان‌سازی از ویژگی‌های جنگ نرم است که نیاز به آگاهی بخشی به اقشار مختلف دارد.

وی همچنین گفت: اهداف جنگ نرم در دانشگاه‌ها علم‌زدایی و دین‌زدایی به عنوان دو منبع قدرت است و از آنجایی که انقلاب ما بر دو پایه دینی بودن و نفوذ عمقی اعتقادات در بطن جامعه استوار است لذا قدرتی به وجود می‌آورد که هیچ قدرتی در دنیا با آن برابری نمی‌کند.

مرادی همچنین با اشاره به حضور فیزیکی آمریکا در کشورهای عراق و افغانستان و دخالت در جنگ‌های 33 روزه و 22 روزه و 8 روز در منطقه خاورمیانه، گفت: منشأ تمامی این شکست‌ها و ناکامی‌های آمریکا جریان مقاومت است که از ایده انقلاب اسلامی سرچشمه می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: اکنون آمریکا و غرب در منطقه به بن‌بست سیاستگذاری رسیده‌اند و تمامی راهبردهای اتخاذی آنان با شکست مواجه شده است.

جانشین سازمان بسیج اساتید در پایان سخنان خود چنین نتیجه‌گیری کرد که دانشگاه یک منبع و ظرفیت استراتژیک است که می‌توان از آن در راستای مقابله با جنگ نرم استفاده کرد.

انتهای پیام/79001/ش40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول