اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه گرگان:

دیپلماسی دیپلمات‎های ایرانی در سفر نیویورک شایسته تقدیر است

امام جمعه گرگان با مثبت‎ خواندن سفر رئیس‌جمهور به نیویورک گفت: دیپلماسی هوشمندانه‎ای که دیپلمات‌های ایرانی انجام دادند، شایسته تقدیر بسیار است.

دیپلماسی دیپلمات‎های ایرانی در سفر نیویورک شایسته تقدیر است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‎الاسلام سیدکاظم نورمفیدی ظهر امروز در خطبه‎های نماز جمعه گرگان در خصوص سفر رئیس‌جمهور ایران و هیئت همراه به نیویورک اظهار داشت: امروز ایران از جایگاه والایی در دنیا برخوردار است.

وی ادامه داد: در روزهای ابتدایی که انقلاب پیروز شد خیلی از دولت‎های غربی و آمریکا‎ها به دنبال این بودند که در کمتر از چند روز انقلاب ایران را نابود کنند.

وی افزود: آنها در تلاش بودند اگر نمی‎تواند بر انقلاب ایران مسلط شوند آن را منحرف کنند اما امروز این ایران همان ایرانی است که در موردش اینطور فکر می‎کردند و درصدد آسیب زدن به آن بودند.

جایگاه هیئت ایرانی در سفر نیویورک جایگاه والایی بوده

نماینده ولی‎فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان خاطرنشان کرد: امروز بعد از گذشت بیش از 34 سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران زمانی که رئیس‌جمهور کشورمان در جمع آنها حاضر می‎شود نقش موثر و سازنده‎ای را ایفا می‎کند.

آیت‎الله نورمفیدی تاکید کرد: دیپلماسی هوشمندانه‎ای که دیپلمات‎های ایرانی انجام دادند شایسته تقدیر بسیار است.

وی اضافه کرد: جایگاه هیئت ایرانی در سفر نیویورک جایگاه والایی بوده است و نکته‎ای که تعجب همه را برانگیخته این است که نخست‎وزیر اسرائیل با توپی پر به آمریکا آمده بود ولی در روز تشکیل جلسه مجمع عمومی سازمان ملل نتانیاهو در آنجا حاضر شده بوده است.

75 درصد مردم آمریا مخالف جنگ هستند / مذاکرات 1+5 در این دوره بی‎سابقه بود

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در یک نظرسنجی که در آمریکا در خصوص حقوق ملت ایران انجام دادند، با اینکه سردمداران آمریکایی بر طبل جنگ می‎کوبند و راه‌حل مسائل آن را گزینه نظامی می‎دانند اما 75 درصد مردم آمریکا مخالف جنگ‌طلبی‎های سران کشورشان هستند.

آیت‎الله نورمفیدی بیان کرد: نظر مردم آمریکا این است که راه‌حل مسئله هسته‎ای ایران راه سیاسی و دیپلماسی است.

نماینده ولی‎فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان گفت: مذاکراتی که این بار در آمریکا در 1+5 انجام شد برای نخستین بار در طول 35 سال انقلاب اسلامی ایران بود که با حضور وزرای امور خارجه دو کشور ایران و آمریکا صورت می‎گرفت.

آیت‎الله نورمفیدی متذکر شد: در دوره‎های گذشته در این مذاکرات وزرای امور خارجه این دو کشور حاضر نبودند و رده‎های پایین‎تر این موضوع را پیگیری می‎کردند.

انتهای پیام/83004/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول