اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‎فقیه در گلستان:

ملت ایران صلح‎جو و صلح‎خواه است/ مذاکره باید زیر چتر ارزش‎ها اتفاق بیفتد

نماینده ولی‎فقیه در گلستان با بیان اینکه ملت ایران هیچ‌گاه جنگ‎طلب نبوده است، گفت: ملت ایران همواره صلح‎جو و صلح‎خواه است.

ملت ایران صلح‎جو و صلح‎خواه است/ مذاکره باید زیر چتر ارزش‎ها اتفاق بیفتد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، آیت‎الله سیدکاظم نورمفیدی بعدازظهر امروز در ششمین همایش تجلیل از ایثارگران دستگاه قضایی و ادارات کل سازمان‎های وابسته به قوه قضائیه استان گلستان با تبریک سی‎وسومین سالگرد دفاع مقدس اظهار داشت: جنگ خیلی چیزها برای کشور به ارمغان آورد که یکی از فواید آن شکوفایی استعدادها بود.

وی به ریشه‎یابی جنگ و تجاوز رژیم بعث عراق اشاره و تصریح کرد: ریشه اساسی و علت واقعی این تجاوز، طبع انقلاب ما بوده است چراکه رهبری مانند امام داشتیم که از تبار نوح، موسی، عیسی و محمد (ص) بوده است امام و شعارهای این انقلاب همان شعارهایی بود که انبیای الهی داشتند که با زبان روز «نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی» و همان شعار «لااله‎‎الالله» است.

از جامعه‎ای که همیشه در رفاه و آسایش باشد نمی‎توان انتظار پیشرفت داشت

نماینده ولی‎فقیه در گلستان با بیان اینکه مردم برای آب و نان انقلاب نکردند، افزود: مردم برای ارزش‎های اسلامی قیام کردند، لذا طبیعی بود که فراعنه زمان در مقابل این انقلاب قد علم کنند.

نورمفیدی بیان داشت: زمانه عوض می‎شود اما واقعیت‎های تاریخی هیچ‌گاه عوض نمی‎شود، موسی و ابراهیم وجود دارند و فرعون و نمرود نیز می‎تواند وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه جنگ چیزی نیست که ایران طالب آن باشد، خاطرنشان کرد: در قرآن آمده سعادت، پیشرفت، تعالی و ترقی همه از بطن و عمق گرفتاری‎ها و مشکلات می‎شود، از جامعه‎ای که همیشه در رفاه و آسایش باشد نمی‎توان انتظار پیشرفت داشت.

تقدیر از ایثارگران نباید تشریفاتی باشد چراکه آنها الگو هستند

نماینده ولی‎فقیه در گلستان با تاکید بر اینکه تقدیر از ایثارگران نباید تشریفاتی باشد، اذعان کرد: ایثارگران به عنوان الگو هستند و باید همچون حسین فهمیده وارد کتاب‎های درسی شوند تا نوجوانان از آنها درس بگیرند و به فرهنگ تبدیل شوند.

نورمفیدی با بیان اینکه فرهنگ انقلاب باید به شکلی به نسل جدید منتقل شود، یادآور شد: اگر این اقدام مهم در جامعه صورت نگیرد ممکن است جوانان و نوجوانان دچار لغزش شوند.

وی افزود: یکی از برکات جنگ تحمیلی این بود که انقلاب اسلامی ایران با ارتحال حضرت امام تمام نشده و تا ظهور حضرت حجت (عج) هم تمام نخواهد شد چراکه بعد از آن؛ خلف صالح ایشان سکاندار انقلاب شده است.

فرهنگ حسینی با راحت‎طلبی و عقب‎نشینی مغایرت دارد

نماینده ولی‎فقیه در گلستان با بیان اینکه عزت هیچگاه به سادگی به دست نمی‎آید، گفت: اگر باور داریم که منطق ما حسینی است باید با عزت زندگی کنیم و این فرهنگ با راحت‎طلبی و عقب‎نشینی مغایرت دارد.

نورمفیدی بیان داشت: آمریکا تصمیم گرفته با ایران کنار بیاید اما از موضع برابر همان‌طور که رهبری فرمودند باید مذاکره با نرمش قهرمانانه همراه باشد.

وی با تاکید بر اینکه مذاکره باید زیر چتر ارزش‎های انقلابی و اسلامی اتفاق بیفتد، اظهار داشت: با ملت ایران با زبان تحریم نمی‎توان صحبت کرد چراکه ملت ایران ملتی سابقه‌دار، اصیل و ریشه‎دار است لذا باید با زبان تکریم با ایران به مذاکره بپردازد.

انتهای پیام/83001/ط40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول