اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در گلستان:

باید روحیه تبلیغ در بین طلاب بیش از پیش تقویت شود

نماینده ولی فقیه در استان گلستان گفت: باید روحیه تبلیغ و ترویج دین اسلام در بین طلاب بیش از پیش تقویت شود.

باید روحیه تبلیغ در بین طلاب بیش از پیش تقویت شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه گرگان، آیت‎الله سیدکاظم نورمفیدی در همایش مدیران و ناظران مدارس علوم دینی اهل سنت استان گلستان در گرگان اظهار داشت: توهین به باورهای مذاهب اسلامی اعم از شیعه و سنی باطل و حرام است و اگر کسی این عمل زشت را مرتکب شود، دشمن اسلام و مسلمین است.

وی افزود: این دشمنی‎ها از سوی آمریکا و استکبار جهانی در جوامع اسلامی ریشه دوانده و متاسفانه برخی از افراد ساده و جاهل فریب آنان را می‎خورند.

نورمفیدی با اشاره به نقش مدارس علوم دینی اعم از شیعه و سنی از صدر اسلام تاکنون در راستای تعلیم و نشر دین، معارف اسلامی و حدیث، تصریح کرد: اگر این مدارس و حوزه‎های علمیه وجود نداشتند، امروز از احکام الهی چیزی باقی نمی‎ماند.

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: حوزه‎های علمیه در طول تاریخ از دین خدا و رسول گرامی اسلام صیانت کردند و در این بین نام عالمان و روحانیون دلسوزی که از جان خود گذشتند، همیشه بر تارک دنیا می‎درخشد.

امام جمعه شهرستان گرگان با اشاره به نقش مدارس غلوم دینی در تربیت عالمان فرهیخته گفت: باید روحیه تبلیغ و ترویج دین اسلام در بین طلاب بیش از پیش تقویت شود.

نورمفیدی نقش عالم آگاه به مسائل روز را بسیار مهمتر برشمرد و افزود: امروزه تاثیر یک عالم آگاه به مسایل روز بر کسی پوشیده نیست، چرا که بسیاری مانند القاعده و طالبان به نام اسلام، تیشه به ریشه اسلام می‎زنند.

وی به صدور فتوای برخی از عالم نماها درخصوص "نکاح جهادی" اشاره کرد و گفت: این فتوا براساس کدام منطق و احکام دین خدا صادر شده است.

نماینده مقام معظم رهبری در استان گلستان ادامه داد: مسلمانان از دو ناحیه دشمن و دشمنانی که در لباس دوست ظاهر شده‎اند، ضربه می‎خورند.

وی با اشاره به هجمه شبکه‎های ماهواره‎ای به مسلمین اعم از شیعه و سنی، گفت: پیشنهاد می‎کنم کانالی تعبیه شود و عالمان شیعه و سنی در کنار هم مباحث خود را برای عموم ارائه دهند.

نورمفیدی با اشاره به سه گروهی که در فردای قیامت شفاعت‎کننده مسلمین خواهند بود، افزود: انبیای الهی، عالمان دینی و شهدا در جهان آخرت شفاعت‎گر امت اسلامی خواهند بود.

امام جمعه گرگان مقصود از علما را افرادی برشمرد که راه انبیا را دنبال کرده و احساس مسئولیت کند.

به گفته نورمفیدی، عالم بدون عمل در جامعه فاقد ارزش و وجاهت بوده و به مثابه درخت بدون میوه است.

وی به مدیران مدارس علوم دینی سفارش کرد که طلاب علاوه بر علم آموزی، باید براساس آموزه‎های اسلامی نیز تربیت شوند.

انتهای پیام/2307/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول