اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی نوشهر خبر داد

کاهش چشمگیر جرائم در نوشهر

فرمانده نیروی انتظامی نوشهر از کاهش چشمگیر جرائم در این شهرستان خبر داد.

کاهش چشمگیر جرائم در نوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر، شمس‌الدین کرمانی عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران که به مناسبت آغاز هفته نیروی انتظامی برگزار شد از کاهش چشمگیر درصد جرائم در نوشهر خبر داد.

وی گفت: در هفته ناجا بیش از 50 برنامه آموزشی و اجرایی در سطح شهرستان نوشهر به اجرا در خواهد آمد.

وی به مهم‌ترین برنامه‌ها اشاره کرد و افزود: اعزام کارشناسان پلیس به سطح مدارس، حضور فرماندهان و مدیران در مساجد و شنیدن نقطه نظرات و انتقادات و پیشنهادات سازنده، برپایی نمایشگاه با موضوعات آسیب اجتماعی، امور ترافیکی در پلیس راهور شهرستان نوشهر، بازدید دانش‌آموزان مقاطع تحصیلی ابتدایی از این نمایشگاه که جنبه آموزشی خواهد داشت اجرای رژه موتوری و خودرویی، تجلیل از شهروندان قانونمند، تعامل با پایگاه‌های بسیج، گلباران و عطرافشانی گلزار شهدا از جمله برنامه‌های هفته ناجا در شهرستان نوشهر است.

وی افزود: رفع توقیف موتورهایی که منع قضایی ندارند با کمترین مدارک نیز در این هفته به اجرا درمی‌آید.

کرمانی عنوان کرد: اقتدار پلیس در سایه مردم‌داری، قانون‌مداری و روزآمدی است که در سایه وحدت و همراهی و برخورداری از سرمایه اجتماعی نیز می‌تواند ماموریت خود را به نحو احسن انجام دهد که در این باره پلیس و مردم‌دارای مقاصد مشترک و اهداف همسو هستند.

وی ابراز کرد: پلیسی مقتدر است که رفتار، منش و حرکات در چارچوب قانون باشد و همچنین به روزآمدی بودن و آشنایی به قوانین و رفتارهای نوین از دیگر ویژگی‌های پلیس است که به لطف خدا این ویژگی‌های مثبت و خوب در پلیس کشور و شهرستان وجود دارد.

فرمانده نیروی انتظامی نوشهر در ادامه به کاهش جرائم در شش ماهه اول امسال در نوشهر اشاره و آن را بسیار مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: جرائم خشن در نوشهر نظیر راهزنی و سرقت از بانک کاهش یافت.

وی گفت: کیف‌قاپی با 75 درصد، جعل اسناد دو درصد، کلاهبرداری 17 درصد، چک بلامحل 69 درصد، نزاع و درگیری 26 درصد و مفاسد اجتماعی 10 درصد در شهرستان نوشهر کاهش یافت.

کرمانی بیان داشت: در مبارزه با مواد مخدر که با همکاری مردم و شهروندان نیز همراه بود 14 درصد افزایش و در این ‌ارتباط‌ دستگیری قاچاقچیان نیز هفت درصد افزایش یافت.

وی همچنین افزایش فوتی در حوزه شهری را 20 درصد و برون‌شهری را 30 درصد اعلام کرد و افزود: بیشترین علل این افزایش از دید کارشناسان ناجا عامل نیروی انسانی و عدم رعایت قوانین و مقررات رانندگی است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون 25 نفر در دریای نوشهر غرق شدند که علت آن شنا در خارج از طرح دریا و منطقه ممنوعه شنا و نیز عدم آشنایی به فنون شنا بود که البته از نظر آماری 12 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشت.

فرمانده نیروی انتظامی نوشهر تصریح کرد: در شش ماهه اول امسال تعداد 892 تماس با پلیس 110 انجام شد که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 13 درصد افزایش داشته اشت.

وی ادامه داد: در حوزه نظام وظیفه نیز در شش ماه اول سال 92 تعداد 140 نفر از مشمولان غایب و فراری دستگیر و به خدمت مقدس سربازی معرفی شدند.

وی در مورد صدور گواهینامه رانندگی گفت: برطبق آموزشگاه‌های رانندگی و پلیس راهور تعداد 15هزار و 92 گواهینامه در سامانه مربوطه ثبت شد که نسبت به شش ماهه اول سال 91 رقمی معادل 32 درصد افزایش داشت.

سرهنگ کرمانی افزود: تعداد 2 هزار و 695 خودرو در شش ماهه اول سال 92 شماره‌گذاری شدند که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 18 درصد افزایش یافت.

وی همچنین بیشترین تخلفات در حوزه ‌راهور عدم بستن کمربند ایمنی دانست و بیان کرد: در این خصوص تعداد 11 هزار و 928 فقره تخلف صورت گرفت که برخورد قانونی هم انجام شد.

وی ابراز داشت: در برخورد با آلودگی صوتی و موتور سیکلت‌ها و خودروهای مزاحم تعداد یک هزار و 62 مورد آلودگی صوتی و یک هزار و 500 مورد مزاحمت شناسایی و برخورد قانونی انجام شد.

انتهای پیام/2296/ش40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول