اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی استان زنجان:

70 سالمند زن در مرکز نرگس خرم‌دره نگهداری می‌شوند

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: 70 سالمند زن در مرکز نرگس خرم‌دره نگهداری می‌شوند.

70 سالمند زن در مرکز نرگس خرم‌دره نگهداری می‌شوند

عباسعلی خلدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: در حال حاضر 2 هزار سالمند زیرپوشش بهزیستی استان زنجان بوده و از خدمات این اداره کل بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به برخی از خدمات بهزیستی در حمایت از سالمندان زیر پوشش این اداره کل افزود: بهزیستی به صورت حمایتی و تخصصی به سالمندان معلول خدماتی چون حمایت‌های مالی مستمر، ارائه خدمات نگهداری توانبخشی شبانه‌روزی، تاسیس مراکز آموزشی توانبخشی، ویزیت در منزل و اعزام مراقبین آموزش‌دیده به منزل سالمندان را ارائه می‌دهد.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه مردم استان نیز می‌توانند در راستای ارائه خدمات به سالمندان بهزیستی استان را همراهی کنند، اضافه کرد: نگهداری از سالمندان که گنجینه‌های با ارزش جامعه هستند وظیفه تک تک افراد جامعه است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تا دیروز چرخه این مملکت به دست سالمندان امروز اداره می‌شد، خاطرنشان کرد: جامعه امروز رو به سالمندی است و به زودی شاهد افزایش تعداد سالمندان خواهیم بود.

خلدی در ادامه با تاکید بر فرهنگ‌سازی لازم در زمینه رفتار صحیح با سالمندان اظهار داشت: در هیچ قسمت از قانون نظام مقدس جمهوری اسلامی و در هیچ بخشی از دین مبین اسلام از محلی به نام خانه سالمندان نام برده نشده است.

وی در ادامه با اشاره به نحوه فعالیت خانه سالمندان افزود: اغلب سالمندانی که در خانه سالمندان تحت پوشش بهزیستی استان زنجان نگهداری می‌شوند، اغلب بی‌سرپرست و یا مجهول‌الهویه هستند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان خاطرنشان کرد: مردم خیر و مذهبی زنجان به دلیل باورهای غنی دینی و اعتقادات مذهبی سالمندان را تکریم کرده و با احترام در جمع گرم خانواده آنها را نگهداری می‌‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر مشارکت عموم مردم در نگهداری از سالمندان، افزود: مشارکت مردم فقط نقدی نیست و هر کسی می‌تواند به صورت فکری و فیزیکی نیز از سالمندان حمایت کند.

خلدی همچنین انتقاد سازنده از مراکز نگهداری را نوعی مشارکت برشمرد و افزود: گوش سپردن به درد دل سالمندان نیز نوعی مشارکت در نگهداری از سالمندان است.

گفتنی است، در حال حاضر نزدیک به 70 سالمند زن در مرکز نگهداری سالمندان نرگس خرم‌دره نگهداری می‌شوند که بهزیستی برای این امر به ازای هر سالمند به مراکز نگهداری یارانه پرداخت می‌کند.

انتهای پیام/73005/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول