اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون میراث فرهنگی کرمان خبر داد

کرمان جزو 5 منطقه گردشگری کشور محسوب می‌شود/فعالیت 125 دفتر خدمات گردشگری

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: 125 دفتر خدمات گردشگری در سطح استان کرمان فعالیت می‌کند.

کرمان جزو 5 منطقه گردشگری کشور محسوب می‌شود/فعالیت 125 دفتر خدمات گردشگری

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدحسین تجلی بعد از ظهر امروز در آیین تجلیل از فعالان صنعت گردشگری استان کرمان در مجتمع پالیز شهر کرمان اظهار داشت:  شعار سال جاری هفته جهانی گردشگری که توسط سازمان جهانی گردشگری با عنوان «آب، حفاظت از آینده مشترک» نامگذاری شده به دلیل اینکه  جهان دارای بحران خاصی با عنوان «بحران آب» است و لزوم پرداختن به این مسئله بسیار لازم و ضروری است.

وی ابراز داشت: هفته گردشگری از پنجم مهر ماه جاری با استقبال از گردشگران خارجی آغاز شد و در روز دوم این هفته افتتاح نمایشگاه گردشگری در پارک مادر کرمان که با همت کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی و برخی از نهادها و بخش خصوصی برپا شده است، کار ارزشمندی محسوب می‌شود و تمام برنامه‌های گردشگری زیر تاثیر این برنامه قرار گرفت.

تجلی گفت: از رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی استان کرمان و سایر افرادی که در برپایی این نمایشگاه تلاش کردند، تقدیر و تشکر می‌کنم.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان بیان کرد: از دیگر برنامه‌های هفته گردشگری در استان کرمان را حضور در مدارس و دانشگاه و صحبت با دانشجویان و دانش‌آموزان درباره اهمیت گردشگری و ایجاد حساسیت برای جریان گردش‌گری در استان کرمان، برگزاری مسابقات ورزشی، تبلیغات محیطی و جشن گردشگری در روستای «گیسک» زرند برشمرد.

تجلی با اشاره به اینکه در زمینه جاذبه‌های گردشگری استان کرمان بسیار توانمند است، ابراز داشت: با وجود اینکه کرمان جزو پنج منطقه گردشگری کشور محسوب می‌شویم، اما با این وجود در این راستا با مشکلاتی مواجه هستیم، که امیدواریم این مشکلات برطرف شود و شاهد رونق بیشتر گردشگری در استان کرمان و کشور باشیم.

وی عنوان کرد: ما در بخش خصوصی دچار مشکلات عدیده‌ای نیستیم و فقط مشکلات و موانعی که از ناحیه سیستم بانکی است، سبب رنجش خاطر فعالان این بخش می‌شود که باید مرتفع شود.

تجلی گفت: قوانین و مقررات بر اساس محور توسعه گردشگری تدوین نشده و این یکی از مشکلات بسیار مهم بخش گردشگری است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان عرضه، توزیع و تقاضا را سه بخش مهم گردشگری دانست و اذعان داشت: در زمینه عرضه خدمات به فعالان بخش گردشگری و گردشگران اقدامات قابل قبولی انجام شده و از کیفیت خوبی برخوردار است و ما تاکید به وجود آموزش در صنعت گردشگری داریم و در این زمینه باید کارهای مهمی انجام دهیم.

تجلی عنوان کرد: امیدواریم با وجود 125 دفتر خدمات گردشگری در سطح استان کرمان گردشگری خارجی در استان کرمان اتفاق بیفتد و استان کرمان از سود یک هزار میلیارد دلاری این صنعت در جهان بهره ببرد.

وی با اشاره به اینکه استان و شهر کرمان در یک بن‌بست هوایی قرار دارد، بیان داشت: باید این مشکل هر چه زودتر حل شود، زیرا قرار داشتن کرمان در بن‌بست هوایی سبب می‌شود تا بسیاری از گردشگران خارجی به استان کرمان مسافرت نکنند.

این مسئول افزود: شرکت در نمایشگاه‌های خارج از کشور برای تبلیغ بخش گردشگری استان کرمان بسیار حایز اهمیت است.

تجلی گفت: علاوه بر حضور در نمایشگاه‌ها و تبلیغات مختلف رسانه‌ها هم باید به موضوع گردشگری، جاذبه‌های گردشگری استان کرمان و نیازهای گردشگران در استان کرمان بیشتر بپردازند.

وی بیان کرد: باید تحقیق علمی برای رضایت گردشگران و مصرف‌کننده‌ها در رابطه با خدماتی انجام شود که در این رابطه ارایه می‌شود.

تجلی عنوان کرد: آمار پایه‌گذار برنامه‌ریزی در صنعت گردشگری است و با در اختیار داشتن آمار می‌توان افق آینده را ترسیم کرد.

وی تصریح کرد: بررسی سود و زیان گردشگری با در اختیار داشتن آمارها به دست می‌آید، اما در این زمینه ما در استان کرمان و حتی کشور، آمار و اطلاعات دقیقی در اختیار نداریم.

‌‌انتهای پیام/‌80018/ش40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول