اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان:

توسعه صنعت گردشگری اصفهان مهم‌ترین گزینه توسعه پایدار است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان گفت: توسعه صنعت گردشگری اصفهان مهم‌ترین گزینه توسعه پایدار است و باید برای توسعه این صنعت از منابع موجود و پاک استفاده کرد.

توسعه صنعت گردشگری اصفهان مهم‌ترین گزینه توسعه پایدار است

گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محسن مصلحی شامگاه سه‌شنبه در مراسمی که به مناسبت روز جهانی جهانگردی و هفته گردشگری در هتل عباسی اصفهان برگزار شد، با اشاره به شعار امسال هفته گردشگری و هدفمنددار بودن این نام‌گذارها اظهار داشت: شعارهای این سازمان بر اساس شعور و فکر و  اصول توسعه پایدار و حفظ منابع موجود نام‌گذاری شده است.

وی افزود: ادبیات صنعت گردشگری کشورهای صنعتی نیز بر اساس حفظ منابع موجود و پایدار شکل گرفته و ما نیز برای اینکه بتوانیم جوابگوی نسل‌های آینده باشیم، باید براساس توسعه پایدار مبتنی بر منابع موجود برنامه‌ریزی کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان تصریح کرد: ما باید در تدوین برنامه‌های و رسیدن به توسعه به هر قیمتی از منابع آب،خاک و انرژی و سایر منابع استفاده و برنامه‌ریزی در کشورهای درحال توسعه به سمت حفظ منابع موجود سوق دهیم.

این مسئول ادامه داد: ما در آینده مجبور خواهیم بود که  شعار صنعت پایدار را سر دهیم، چرا که صنایع مزاحم هیچ نفعی برای پایداری توسعه کشورها ندارند.

مصلحی گفت: اصفهان یک استانی با قابلیت‌های فرهنگی و تاریخی است و باید برای توسعه آن به جای توجه و گسترش صنایع سنگین و نیز کشاورزی انرژی های موجود را به سمت توسعه و اشتغال در بخش صنعت گردشگری برد.

وی با اشاره به اینکه گردشگری در کشور ایران به چند نقطه شمالی یا جنوبی معطوف شده و سالانه تعداد زیادی به نقاط مشخص رقت‌وآمد و تردد می‌کنند، بیان داشت: اصفهان در سر چهار راهی قرار گرفته و در ایامی همچون عید نوروز 15 میلیون‌ خودرو از جاده‌ها تردد می‌کنند که می‌توان با ایجاد قطب‌های گردشگری این مسافران را به خود جذب کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان با اشاره به اینکه ما توزیع مسافر به همه نقاط دیدنی  اصفهان نداریم، عنوان کرد: منابع موجود اصفهان و برنامه‌های آن مشخص است و معتقدم صنعت گردشگری مهمترین علل توسعه اصفهان است که امید داریم استاندار جدید نیز برنامه‌ریزی‌های استان را در همین جهت انجام دهند.

این مسئول در بخشی از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه ما بر اثر بی‌توجهی به منابع انسانی به جایگاه مناسبی نرسیده‌ایم، افزود: بحث جابه‌جایی ها و این تغییرات نیروی انسانی بسیاری از برنامه‌ریزی‌ها را بر هم می‌ریزد در حالی که برخی نیروها به دلیل تجربه و تخصص کاری چندساله، بسیار می‌توانند در ارتقاء بخش‌های مختلف موثر واقع شوند.

مصلحی خواستار توجه ویژه به حوزه گردشگری و میراث فرهنگی توسط استاندار جدید شد و متذکر شد: توسعه گردشگری در اصفهان می‌تواند در اقتصاد،صنعت آینده بسیار تاثیرگذار باشد.

انتهای پیام/63012/ن40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول