اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بنیانگذار گردشگری در ایران:

صنعت گردشگری از اقتصادهای بزرگ دنیا سبقت گرفته است

بنیانگذار گردشگری در ایران با بیان اینکه گردشگری حرف اول اقتصاد را می‎زند، گفت: صنعت گردشگری از اقتصادهای بزرگ دنیا از جمله نفت، خودروسازی، نساجی، چاپ و کشاورزی گوی سبقت را ربوده است.

صنعت گردشگری از اقتصادهای بزرگ دنیا سبقت گرفته است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمد طالع ظهر امروز در سمینار روستاهای هدف گردشگری و توسعه پایدار در تالار فخرالدین اسعد گرگانی اظهار داشت: آنچه طی سالیان اخیر با آن مواجه بودیم شعار گردشگری بود نه شعور گردشگری که امید است شعور گردشگری با قدم‎های بزرگ و عمیق برداشته شود.

وی با بیان اینکه صنعت گردشگری در کشور هنوز ابتر مانده است، تصریح کرد: صنعت گردشگری ثروتی است که از همه صنایع اقتصادی دنیا سبقت گرفته که باید در این زمینه در کشور اتفاقات خوبی بیفتد.

صنعت توریسم در ایران مغفول مانده است

بنیانگذار گردشگری در ایران خاطرنشان کرد: زمانی که صنعت گردشگری به صورت رسمی در دولت دنیا قرار گرفت همانند موضوعی در حیات خلوت آنها تلقی می‎شد اما در دهه 70 به این نتیجه رسیدند که باید به این صنعت توجه شود و در  دهه 2 هزار فهمیدند که عنان هزاره سوم که حرف اول دنیا را می‎زند از طریق صنعت گردشگری است.

طالع به تفاوت‎های صنعت گردشگری و نفت اشاره کرد و افزود: مردم در شهرهای نفتی با توجه به اینکه چاه‎های نفتی دارند اما هنوز در فقر زندگی می کنند و رشد و توسعه اقتصادی ندارند به خاطر اینکه پول چاه‎های نفت باید در پایتخت بیاید و در آنجا برنامه‎ریزی شود.

وی تاکید کرد: در جای جای این سرزمین می‎توان درآمدزایی کرد اما صنعت توریسم چیزی است که در کشور ایران مغفول مانده و فراموش شده است.

صنعت گردشگری باید روستاها را متحول کند

بنیانگذار گردشگری در ایران یادآور شد: هر کسی می‎تواند صنعت گردشگری را از خانه‎های خودش آغاز کند و سپس در اقتصادسازی کشور نقش‌آفرین باشد.

طالع با تاکید بر اینکه با یک برنامه‎ریزی می‎توان صنعت گردشگری را در روستاها متحول کرد، ابراز داشت: روستاهای گلستان ظرفیت زیادی دارند و گلستان یک استان بااصالت و باهویت است چراکه زمانی مأمن اندیشمندان و دانشمندان بوده، باید تاریخ را شناخت، هر ورق این استان دارای هویت عظیمی است.

وی افزود: سابقه دیوار دفاعی گرگان به قبل از اسلام برمی‎گردد، گرگان با بیش از 60 الی 70 قلعه با معماری ساسانی که قدمتی بیش از 2 هزار سال دارد همچنان محکم و استوار به این استان زیبایی می‎بخشد اما چه شده که معمارانِ امروز با ساختن خانه‎هایی که فقط 10 سال از عمر آن می‎گذرد قدیمی می‎شوند و عنوان کلنگی به خود می‎گیرند.

توریسم اکنون به دنبال هویت است/ فرهنگ روستاها باید حفظ شود

بنیانگذار گردشگری در ایران با تاکید بر اینکه توریسم اکنون به دنبال هویت است، ابراز داشت: فرهنگ روستاها باید حفظ شود و روستاییان پاسدار این فرهنگ باشند، به فرهنگ خود عشق بورزند و به فرزندان خود منتقل کنند نباید این تفکر اشتباه در نسل جدید به وجود آید که این فرهنگ‎ها کهنه شده چراکه نسل قرن بیستم عشق به اینها دارد.

طالع؛ نسیان فرهنگی را یک ضعف جدی خواند و گفت: چیزی که اکنون روستاییان وارث آن هستند حاصل تلاش نیاکان آنهاست اجدادی که بی‎سواد بودند اما باخرد؛ لذا دانشمند شدن، پیشرفت علم و تکنولوژی، رفتن به فضا و ... نباید باعث شود که بودن‎های گذشته خود را فراموش کنیم.

انتهای پیام/83001/س40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول