اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خوزستان:

صنعت گردشگری خوزستان راهی برای جذب سرمایه‌گذار و ایجاد اشتغال است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: صنعت گردشگری خوزستان راهکار موثری برای جذب سرمایه‌گذار و ایجاد اشتغال است.

صنعت گردشگری خوزستان راهی برای جذب سرمایه‌گذار و ایجاد اشتغال است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، افشین حیدری در همایش تجلیل از فعالان گردشگری خوزستان که ظهر امروز در محل هتل پارس اهواز برگزار شد اظهار کرد: کشور ما یکی از پرجاذبه‌ترین کشورهای دنیا محسوب می‌شود اما متاسفانه جایگاهی در صنعت گردشگری ندارد.

وی بیان کرد: کشور ایران از نظر جاذبه‌های طبیعی در رتبه پنجم جهان قرار دارد همچنین به لحاظ آثار تاریخی جزو 10 کشور اول دنیا به شمار می‌آید.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان افزود: با توجه به اینکه امروزه یکی از پردرآمد‌ترین صنایع جهان صنعت خدمات است، باید در این زمینه گام‌های مثبتی در استان برداشته شود.

وی ادامه داد: درآمدهای مستقیم گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور در سال 2012، 10 میلیارد دلار بوده و این در حالی است که کشوری نظیر ترکیه 32 میلیارد دلار درآمدزایی کرده است.

حیدری با بیان اینکه خوزستان یکی از استان‌های غنی از نظر انرژی، صنعت و به ویژه گردشگری در کشور محسوب می‌شود افزود: کشور ما به لحاظ درآمدزایی در بخش گردشگری در رتبه 30 جهان قرار دارد با این تفاوت که کشور ترکیه در رتبه 10 جهان قرار دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان افزود: هزینه ایجاد شغل در بخش گردشگری به مراتب پائین‌تر از ایجاد شغل در صنایع دیگر است پس از مسئولان انتظار داریم که دست به دست هم داده و بخش گردشگری استان را متحول کنیم و از این طریق خوزستان را به دنیا معرفی کنیم.

وی ادامه داد: ما شهرستانی نظیر شوش را داریم که از قدمت چند هزار ساله برخوردار است همچنین معبد چغازنبیل و سازه‌های آبی شوشتر را داریم که بزرگ‌ترین سازه‌های آبی جهان به شمار می‌آیند.

حیدری خاطرنشان کرد: خوزستان از هر نظر شرایط لازم برای توسعه صنعت گردشگری را داراست اما به یک اراده قوی نیاز است که از منابع موجود استفاده کافی را ببرد.

وی همچنین عنوان کرد: نباید موجبات دلسردی سرمایه‌گذاران را رقم زد چرا که باعث از بین بردن اشتغال در استان می‌شود بلکه باید کاری کردن که سرمایه گذار رغبت به فعالیت داشته باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان در پایان عنوان کرد: دست خود را به سمت تمام سرمایه گزاران و کسانی که قصد فعالیت در این زمینه را دارند دراز کرده و از همین جا حمایت خود را از آن‌ها اعلام می‌کنیم.

انتهای پیام/72015/ل30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول