اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل میراث فرهنگی فارس مطرح کرد

تحقق گردشگری مسئولانه

معاون اداره کل میراث فرهنگی فارس گفت: در مبحث تورهای طبیعت‌گردی شاهد ثبت‌نام بیش از 400 نفر از علاقه‌مندان در تور زمین پاک آبشار مارگون بودیم که نشان از شکل‌گیری تحقق گردشگری مسئولانه است.

تحقق گردشگری مسئولانه

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس، امیرحسین حمکت‌نیا در همایش تخصصی طبیعت‌گردی که با عنوان «شگفتی‌های طبیعت فارس با رویکرد به منابع آبی» نامگذاری شده بود، اظهار داشت: گردشگری مسئولانه شعاری است که باید به شعور تبدیل شود.

وی اضافه کرد: در آثار تاریخی باید گردشگری مسئولانه را مورد توجه قرار داد و در راستای ارتقای فرهنگ و رشد گردشگری مسئولانه تلاش کنیم چنان چه در طبیعت نیز باید گردشگری مسئولانه شکل گیرد.

این مسئول گفت: در مبحث تورهای طبیعت‌گردی در قالب زمین پاک که خود مردم مجری آن بوده‌اند، شاهد ثبت‌نام بیش از 400 نفر از علاقه‌مندان در تور زمین پاک آبشار مارگون بودیم که نشانگر این موضوع است که گردشگری مسئولانه در حال تحقق است.

وی از همکاری سازمان محیط زیست استان فارس در مورد فعالیت تورهای پرنده‌نگری تشکر کرد.

حکمت‌نیا گردشگری نجوم، آموزش اصول گردشگری در خانه جهانگردی و همایش تخصصی عکس کوهستان را از جمله فعالیت‌های اداره کل در حوزه گردشگری طبیعی دانست.

مدرس شرکت جهانگردان و نوآوران تندیس نیز که به عنوان حامی و برگزارکننده در این سمینار سخن می‌گفت، موضوع اقامتگاه‌های بوم‌گردی را محور سخنان خود قرار داد.

سروش پرهام گفت: اقامتگاه‌های بوم‌گردی، اکوکمپ‌ها، اکوهتل‌ها و هتل‌های سنتی از ظرفیت‌هایی هستند که باید در حوزه گردشگری به آن‌ها توجه شود.

وی افزود: هتل‌های سنتی شکل تغییر یافته خانه‌های تاریخی و قدیمی هستند و معماری و طراحی آن‌ها بر اساس معماری و طراحی بافت مناطق به صورت بومی انجام می‌شود که بازدید از این گونه اقامتگاه‌ها اگرچه به قصد اقامت نباشد، برای گردشگران خالی از لطف نیست.

پرهام به ضرورت راه‌اندازی کمیته اقامتگاه‌های بوم‌گردی در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری زیر نظر کمیته طبیعت‌گردی اشاره کرد.

انتهای پیام/2448/ق/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول