اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت‌وگوی رئیس اداره میراث فرهنگی خلیل‌آباد با فارس مطرح شد

خلیل‌آباد نگینی سبز بر تارک گردشگری خراسان / جاذبه‌هایی که باید دید

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری خلیل‌آباد گفت: خلیل‌آباد با وجود باغ‌های کشاورزی به عنوان یک نگین سبز در استان می‌درخشد.

خلیل‌آباد نگینی سبز بر تارک گردشگری خراسان / جاذبه‌هایی که باید دید

رضا یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خلیل‌آباد اظهار داشت: وجود آثار و جاذبه‌هایی به واسطه آب و هوای خوب در شمال شهرستان از جمله پارک جنگلی که یکی از پارک‌های منحصر به فرد در استان است با گونه‌های مختلف از درختان و همچنین وجود منطقه سرسبز و کوهستانی، این شهرستان را به نگین سبز  تبدیل کرده است.               

وی به آب‌گرم که یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری در شهرستان است اشاره کرد و افزود: آب گرم معدنی و طبیعی شهرستان خلیل‌آباد همه ساله مسافران زیادی را برای استفاده از این مکان  به خود جذب می‌کند.

یوسفی افزود: به مناسبت هفته گردشگری، برنامه‌های مختلفی در بحث صنعت گردشگری در شهرستان اجرا می‌شود که از جمله برپایی نمایشگاه هنرهای تجسمی به صورت زنده با همکاری کانون هنرهای تجسمی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان در محل حمام تاریخی آقا خواهد بود.

وی برگزاری جلسه کارگروه گردشگری با هدف جذب گردشگر، نشست اهمیت صنعت گردشگری با حضور مهندس خلیلی از اساتید رشته جهانگردی و از لیدر تورهای مطرح کشور در خصوص بحث آگاهی رسانی به افکار عمومی و برگزاری یک نشست تخصصی گردشگری با حضور صاحب نظران و اندیشمندان و دانشجویان در حوزه گردشگری در خلیل‌آباد را از دیگر برنامه‌های این هفته نام برد و افزود: این برنامه‌ها آغازی برای نشست‌های تخصصی با ارائه مقاله در سال‌های آینده در شهرستان است.

یوسفی ادامه داد: در همین راستا در حال ایجاد دبیرخانه هستیم تا از مقالات پژوهشی صاحب نظران استفاده کنیم.

وی افزود: این نگاه در استان فراهم است و امیدواریم بتوانیم با معرفی جاذبه‌های گردشگری خلیل‌آباد، این منطقه را بیش از این به اهالی فن در استان و کشور معرفی کنیم.

یوسفی به اماکن مذهبی و تاریخی شهرستان اشاره کرد و گفت: در خلیل‌آباد در حال حاضر چهار امامزاده محلی داریم که دو امامزاده شامل امامزاده حسن روستای میرآباد و دیگری امامزاده قاسم روستای ارغا و نیز پرده‌خوانی این شهر جزو آثار ملی و مذهبی کشور به ثبت رسیده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری خلیل‌آباد از دیگر آثار و جاذبه‌های طبیعی شهرستان را پارک جنگلی و همچنین حمام تاریخی آقا از دوره قاجاریه در منطقه ترشیز که اثری شاخص و بکری است نام برد و اظهار داشت: یخدان گلی و مسجد تاریخی خلیل‌آباد که هر کدام به واسطه شاخصه‌های خود از اماکن دیدنی شهرستان است. 

وی خاطرنشان کرد: این شهرستان به خاطر داشتن محصولات کشاورزی خاص که شاخص آن‌ها انگور و کشمش است؛ می‌تواند پذیرای گردشگران زیادی باشد که البته منوط بر این است که بتوانیم جشنواره‌های منظم منطقه‌ای در آن برگزار کنیم.

یوسفی در ادامه گفت: اگر کشاورزی را با رویکرد گردشگری دنبال کنیم به مراتب شاهد ارتباطات بیشتری با تجار خارجی و گردشگران خواهیم بود چراکه  گردشگری یکی از راه‌هایی است که یک کشور می‌تواند به لحاظ دیپلماسی در آن نقش ایفا کند و در حال حاضر کشور ما از باب آثار و جاذبه‌های تاریخی رتبه پنجم را در جهان دارد.

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان گفت: نبود یک مجمتع اقامتی و یک میهمانپذیر مورد نیاز شهرستان است که باید با کمک بخش خصوصی عملیاتی شود تا برنامه‌های بیشتری را برای حضور گردشگر و ماندگاری بیشتر آنان داشته باشیم.

وی همچنین به وجود آثار تاریخی خوب در شهرستان خلیل آباد اشاره کرد و افزود: بر روی بعضی از آثار ابنیه تاریخی مطالعاتی را با هدف احیای مجدد و به نوعی تغییر کاربری زیر نظر معاونت میراث فرهنگی و گردشگری استان انجام دادیم که در جذب گردشگر بسیار موثر است.

یوسفی شعار روز جهانی گردشگری را توسعه گردشگری و مدیریت آب، حفاظت از آینده مشترک نام برد و گفت: این شعار که دغدغه ما است رویکرد جهانی دارد.

انتهای پیام/2202/م30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول