اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل سابق میراث فرهنگی کرمان مطرح کرد

توسعه‌ گردشگری یکی از 3 قطب تکان‌دهنده‌ اقتصاد ایران

مدیرکل سابق میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: توسعه‌ گردشگری می‌تواند یکی از سه قطب تکان‌دهنده‌ اقتصاد ایران باشد، اما منابع مالی که به گردشگری نسبت به سایر موضوع‌ها اختصاص داده می‌شود، بسیار کم است.

توسعه‌ گردشگری یکی از 3 قطب تکان‌دهنده‌ اقتصاد ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حسین شمس‌الدینی ظهر امروز در مراسم تجلیل از فعالان صنعت گردشگری استان کرمان در مجتمع تفریحی پالیز اظهار داشت: آمدن من به میراث فرهنگی یک اتفاق بود و مأموریتی یک ساله در این سازمان داشتم که در ابتدای مهرماه سال جاری به پایان رسید.

وی افزود: هر چند در این یک سال اتفاقات جالبی رخ داد، اما این یک سال بسیار دشوار بود و مشکلات فراوانی از جمله انباشتگی بدهی در سازمان داشتیم از طرف دیگر توقعات بود که باید آنها هم برآورده می‌شد.

مدیرکل سابق میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان عنوان کرد: مهم‌ترین مأموریت من در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایجاد آرامش در این سازمان بود که سعی کردم این آرامش را برقرار کنم.

شمس‌الدینی بیان کرد: در سال گذشته ما فقط 15 درصد اعتبارات خود را در اختیار داشتیم و از این لحاظ با مشکلاتی روبه‌رو بودیم که به لطف خدا و همکاری تمام کارکنان میراث فرهنگی بسیاری از کارها را توانستیم به جلو پیش ببریم.

مدیرکل سابق سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان متذکر شد: برای رونق گردشگری نیازمند همکاری همه‌ دست‌اندرکاران این صنعت هستیم و دولت هم باید در این راستا به کمک بخش خصوصی بیاید.

شمس‌الدینی بیان داشت: توسعه‌ گردشگری می‌تواند یکی از سه قطب تکان‌دهنده‌ اقتصاد کشور باشد، اما منابع مالی که به گردشگری نسبت به سایر موضوع‌ها اختصاص داده می‌شود، بسیار کم است و امیدواریم توجه ویژه‌ای به این بخش شود.

وی اذعان کرد: استان کرمان و به تبع آن کشور فرصت‌های خوبی در زمینه‌ گردشگری تاریخی و طبیعی دارد و ایران در هر دو زمینه جزو 10 کشور در جهان است، اما از نظر درآمد از این ظرفیت موجود در کشور به خوبی استفاده نمی‌شود.

مدیرکل سابق میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان ابراز داشت: استان کرمان به عنوان یک استان ویژه در زمینه‌ گردشگری است و  برای رفع مشکلات گردشگری هیچ‌کس به جز فعالان این حوزه نمی‌تواند، اقدامی انجام دهد و فعالان گردشگری باید دست به دست هم دهند و مشکلات را رفع کنند.

شمس‌الدینی افزود: نقاط بکر بسیاری زیادی در زمینه گردشگری در استان کرمان وجود دارد، اما زیرساخت‌های مناسب در این نقاط  وجود ندارد، امیدواریم با کمک بخش خصوصی و دولت این زیرساخت‌ها در این مناطق به وجود آید و سبب رونق گردشگری شود.

به گزارش فارس در پایان این مراسم از شریف‌زاده مدیر هتل جهانگردی کرمان، نژادمحمودی، رئیس مجتمع تفریحی، رفاهی پالیز کرمان، بهرامی، رئیس انجمن صنفی هتلداران و رستوران‌داران استان کرمان و فاطمی، رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان کرمان تجلیل شد.

همچنین از معین‌زاده، رئیس انجمن هتلداران استان کرمان، عسکریان، رئیس هتل پنج ستاره پارس کرمان، دهقانی، مدیر خدمات مسافرتی جنوب‌شرق، تهامی، مدیر خدمات مسافرتی زرند از شهرستان زرند، بختیاری، مدیر آژانس آدونیس و محمودآبادی، مدیر شرکت مسافرتی آرای کویر با اهدای لوح تقدیر شد.

همچنین از شفیعی، مدیر مجموعه گردشگری آرمین دلفارد از شهرستان جیرفت، اخلاقی، مدیر گردشگری صبا از شهرستان عنبرآباد، فروغی نعمت‌اللهی، مدیر مجموعه تفریحی شب‌های تیگدران، زارع منصوری، مدیر مجموعه بین‌راهی سمندان با اهدای لوح تقدیر شد.

در حوزه گردشگری از فدایی، مدیرعامل هفتواد، ایزدی، کانون سبز فارس، رشیدی، فعال بیابان‌گردی، امین‌زاده، فعال روستاگردی، باغستانی، مدیر هتل ارگ، قاسمی، مدیر هتل گواشیر، دولت‌آبادی، مدیر هتل فدک سیرجان، نجارزاده، مدیر مهانپذیر سجاد بردسیر با اهدای لوح تقدیر شد.

در حوزه آموزشی از دیندار، مدیر مرکز آموزشی کریمان کویر و نوروزی، مدیرعامل منطقه جنوب‌شرق با اهدای لوح تقدیر شد و در زمینه راهنمایان تور از زندی، رئیس انجمن راهنمایان تور کرمان، صادقی، راهنمایی تور و اکبری راهنمایی تور با اهدای لوح تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/80018/ذ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول