اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی استان اصفهان:

پلیس 110 و پیشگیری از هم جدا می‌شوند

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به آغاز هفته ناجا از برگزاری 9 برنامه ویژه در هفته ناجا در اصفهان خبر داد و گفت: پلیس 110 و پیشگیری از هم جدا می‌شوند.

پلیس 110 و پیشگیری از هم جدا می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، عبدالرضا آقاخانی ظهر امروز در نشست خبری خود که به مناسبت هفته نیروی انتظامی برگزار شد، با اشاره به برنامه‌ای هفته ناجا اظهار داشت: شعار امسال هفته نیروی انتظامی اقتدار پلیس در سایه «مردم داری،قانون مداری،روز آمدی» است.

وی با بیان اینکه 9 برنامه ویژه در هفته ناجا در اصفهان برگزار می‌شود، افزود: امسال برنامه‌ هفته ناجا با هدف معرفی جایگاه پلیس در جامعه اسلامی و تفاوت پلیس اسلامی با غیر اسلامی و توجه به دین‌مداری و ارتباط پلیس با جامعه و نقش شکل‌گیری پلیس جامعه محور مورد توجه قرار گرفته است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به ارتقاء و رشد پلیس در کشف مسائل علمی، تصریح کرد: امروزه بیشتر جرائم ما به سمت جرائم نرم سوق پیدا کرده و می‌طلبد که پلیس از حالت سنتی خارج و نقش علم را در کار خود مشخص‌تر کند.

این مسئول با بیان اینکه اهمیت پلیس به سمت پناه‌جویان است و محوریت برخورد با پناه‌جویان بر اساس اخلاق‌مداری است، ادامه داد: امسال ما نیز نمایش اقتدار پلیس در کنار رحمت، رأفت و توان رزمی پلیس به عنوان نقطه امید برای مردم به نمایش می‌گذاریم.

آقا خانی گفت: وظایف پلیس در مأموریت‌های خاص همچون مواد مخدر، برخورد با اراذل و اوباش، برخورد با مراکز ترویج دهندگان فرهنگ غربی و تجهیزات ماهواره‌ای و بزه‌کاران در حوزه کلان‌شهر اصفهان همچنان ادامه دارد.

* برگزاری صبحگاه مشترک هم‌زمان با روز نخست هفته ناجا

وی به برنامه‌های هفته ناجا در اصفهان اشاره کرد و گفت: روز نخست هفته ناجا با صبحگاه مشترکی ارتش و سپاه و به استعداد 40 گردان در پادگان شهید بهشتی اصفهان آغاز می‌شود.

فرمانده انتظامی استان اصفهان تقدیر از نمونه‌های ترافیکی، دیدار با آیت‌الله مظاهری و آیت‌الله طباطبائی‌نژاد، گردهمایی با مؤسسات حفاظتی و مراقبتی (نگهبان محله)، همایش راهوران محله، ویزیت رایگان در بهداری‌های ناجا، مسابقه ورزشی باستانی و سنتی، افتتاح سایت هسته‌ای نطنز، همایش فرهنگ‌ یاران و هم یاران پلیس و زنگ انضباط اجتماعی، همایش پیاده‌روی همایش تجلیل از معتمدان محلی و غبارروبی و تجدید میثاق با شهدا را از جمله برنامه‌ای هفته ناجا در اصفهان برشمرد.

* کشف 818 تن کود شیمیایی قاچاق در اصفهان

آقا خانی در ادامه نشست خبری خود، از افزایش کشف 65 درصدی کشف مواد مخدر در شش ماهه امسال خبر داد و گفت: اخیراً به دلیل نیاز کشاورزان به کود شیمیایی بحث قاچاق کود را داشتیم که در این راستا کشف 818 تن کود قاچاق و یک محموله در یک انبار مخفی به قصد فروش به قیمت گزاف به کشاورزان کشف شد.

وی همچنین در خصوص بحث سرقت محموله‌ها در راه‌های استان افزود: پلیس با یک کار عملیاتی ویژه و تجسسی مبادرت به شناسایی و دستگیری چند باند و سارق در محورهای ترانزیتی همچون کرج، اصفهان یاسوج کرد که در این راستا 13 نفر دستگیر و انبار و محموله‌ها توقیف شد.

* ثبت 6700 تماس مردمی با سامانه 197

فرمانده انتظامی استان اصفهان در ادامه به دستگیری باند سرقت وسایل خودرو و کشف بزرگ اشاره کرد و گفت: سامانه مردمی 197 ناجا تحولاتی کرده است و در شش ماهه اخیر، شش هزار و 700 مورد تماس با سامانه 197 ثبت شده است که از این تعداد 300 مورد ارائه پیشنهاد و طرح مقابله با بزه‌کاران توسط مردم بوده است.

این مسئول همچنین به 180 فقره مشاوره در طول یک ماه گذشته اشاره و عنوان کرد: در مدت یک ماهه اخیر 50 نمایشگاه آسیب‌های اجتماعی در اصفهان برگزار شده است.

آقا خانی با اشاره به کشف 350 هزار لیتر گازوئیل و سوخت قاچاق گفت: در کشف سرقت 221 فقره افزایش کشفیات داشته‌ایم و نیز در جمع‌آوری تجهیزات ماهواره‌ای 96 درصد افزایش برخورد داشته‌ایم.

* پلیس در حوزه راهنمایی و رانندگی 10 درصد از اهداف خود عقب است

وی در بحث تخلفات رانندگی به عدم توجه رانندگان به علائم راهنمایی و رانندگی، سرعت‌های غیر مجاز، تجاوز به حقوق عابر پیاده، خلاف جهت حرکت کردن با سرعت بالا اشاره کرد و تصریح کرد: با کمال تأسف هنوز در اصفهان تخلفات راهنمایی و رانندگی، عبور از چراغ قرمز، موتور سواری بدون کلاه ایمنی و رانندگی بدون کمربند ایمنی اتفاق می‌افتد که البته پلیس در این زمینه دغدغه بزرگی دارد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان تاکید کرد: پلیس هنوز در اجرای قانون راهنمایی و رانندگی حدود هفت الی 10 درصد عقب است و لازم است که همکاری بیشتری توسط مردم با پلیس در این زمینه صورت گیرد.

* افزایش 18 درصدی تصادفات جرحی ناشی از تلفن همراه در رانندگی

وی در ادامه صحبت‌های خود به استفاده از تلفن همراه اشاره کرد و افزود: 18 درصد تصادفات جرحی ما در یک ماهه اخیر افزایش داشته که این قضیه بدون ربط به استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگی نیست.

آقاخانی در بخشی دیگر به صدور 22 هزار و 398برگ گذرنامه اشاره کرد و گفت: صدور این تعداد گذرنامه نشان از شوق و رغبت مردم به مسافرت دارد.

* پلیس 110 با پلیس پیشگیری از هم جدا می‌شوند

وی همچنین خبر از جداسازی مأموریت‌های پلیس 110 با واحد پیشگیری کشت‌ها داد و عنوان کرد: به زودی گشت‌های واحد پیشگیری با مأموریت‌های 110 جدا می‌شوند که این اقدام در جهت سرعت عمل بیشتر است که در حال حاضر در حال تجهیز خودروهای این گشت‌ها هستیم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در بخش پرسش و پاسخ خبرنگاران در پاسخ به سئوالی در مورد گشت‌های انتظامی در مجاورت مدارس هم‌زمان با بازگشایی مدارس و نیز رفع ترافیک در محوطه مدارس گفت: ما به پلیس راهور گفته‌ایم که با مدیران مدارس برای جابه‌جایی دانش‌آموزان و نیز مزاحمت‌ها جلساتی برگزار کنند و در صورت لزوم برای رفع مزاحمت‌ها گشت یگان و برای جابه‌جایی دانش‌ آموزان در حد امکان از فضای خود مدارس استفاده کنند.

این مسئول در خصوص طرح عفاف و حجاب و برخی از بدحجابی‌های موجود و نیز تولید لباس‌های نامتعارف گفت: در این زمینه با فروشندگان و اتحادیه‌ها جلسات مشترکی برگزار کرده و موارد لازم به ایشان تذکر داده شده است.

* از حمله ضاربان به آمر معروف در کوی امیریه خبر ندارم

آقاخانی همچنین در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس در خصوص اینکه از قضیه دو ضارب و حمله به یک آمر به معروف خبر دارند و آیا این دو نفر دستگیر شده‌اند یا خیر، گفت: از این قضیه خبر ندارم، اما پیگیری می‌کنم.

* فروش ماده ناس منعی ندارد

وی همچنین در خصوص اینکه آیا با فروش ماده ناس یا نسوار که نام یک ماده گیاهی اعتیادآور است که با برگ تنباکو ساخته می‌شود، برخورد می‌شود گفت: ناس ماده مخدر نیست و استفاده آن اشکالی ندارد.

* مراکز بدون مجوز جشن عروسی و آتلیه‌ها پلمب می‌شوند

فرمانده انتظامی استان اصفهان همچنین در پاسخ به سئوالی مبنی بر آتلیه‌هایی که در سراسر شهر و در باغ‌‌های مخفی اقدام به جشن عروسی و گرفتن عکس آتلیه تعطیل می‌کنیم.

انتهای پیام/63012/ن40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول