اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد خبر داد

رقابت نوجوانان در 21 رشته دومین المپیاد ورزشی استان یزد

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد از رقابت نوجوانان این استان در 21 رشته ورزشی در دومین المپیاد ورزشی استان یزد خبر داد.

رقابت نوجوانان در 21 رشته دومین المپیاد ورزشی استان یزد

عباس دهقان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: دومین المپیاد ورزشی آقایان و نخستین المپیاد ورزشی بانوان استان یزد از فردا در یزد آغاز می‌شود و ورزشکاران نوجوان در 21 رشته ورزشی با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

وی با بیان اینکه این المپیاد ورزشی با هدف استعدادیابی، ارتقای سطح ورزش در شهرستان‌های استان یزد، نخبه‌پروری ورزش برای ارتقا مسابقات قهرمانی، محک و سنجش مدیران ورزش شهرستان‌های استان یزد و .... از اهداف برگزاری این المپیاد است، افزود: این المپیاد سال گذشته تنها در بخش آقایان برگزار شد و قرار است از این پس هر سال در دو بخش بانوان و آقایان در هفته تربیت بدنی برگزار شود.

دهقان با اشاره به اینکه این المپیاد از فردا آغاز می‌شود و تا دوم آبان‌ماه ادامه می‌یابد، خاطرنشان کرد: بانوان ورزشکار در این رقابت‌ها در روزهای پنج‌شنبه و جمعه این هفته و هفته آینده رقابت می‌کنند و پنج‌شنبه و جمعه آینده نیز به برگزاری رقابت‌های آقایان اختصاص دارد.

وی بیان کرد: آقایان در 13 رشته ورزشی با یکدیگر رقابت می‌کنند که میزبانی هر یک از این رشته‌ها، به یکی از شهرستان‌های استان یزد واگذار شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد یادآور شد: بر این اساس رشته والیبال در شهرستان تفت، بدمینتون در یزد، دو ومیدانی، کشتی، ژیمناستیک و پهلوانی و زورخانه‌ای در اردکان، تنیس روی میز در مهریز، کاراته در میبد، هندبال در بافق، شنا در بهاباد، اسکیت در ابرکوه، تکواندو در خاتم و بسکتبال در صدوق برگزار می‌شود.

دهقان خاطرنشان کرد: بانوان نیز در هشت رشته رقابت می‌کنند که رقابت‌های آنها نیز به میزبانی شهرستان‌های مختلف استان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: بانوان ورزشکار در قالب المپیاد ورزشی برای بدمینتون در ابرکوه، دو و میدانی در یزد، تنیس روی میز در میبد، ژیمناستیک در مهریز، کاراته در اردکان، هندبال در بافق، شنا در تفت و والیبال در صدوق به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

دهقان عنوان کرد: چهار رشته بانوان شامل والیبال، هندبال، شنا و تنیس روی میز طی امروز و فردا و رشته‌های بدمینتون، دو و میدانی، ژیمناستیک و کاراته در روزهای 18 و 19 مهرماه برگزار می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد با بیان اینکه مراسم اختتامیه و معرفی نفرات برتر هر رشته پس از پایان رقابت‌های همان رشته ورزشی برگزار می‌شود، اظهار داشت: در هر رشته در دو بخش بانوان و آقایان مراسم اختتامیه به صورت جداگانه برگزار می‌شود و با حکم قهرمانی و کاپ از ورزشکاران برتر تجلیل می‌شود.

وی اظهار امیدواری کرد: با برگزاری این المپیاد بتوانیم به استعدادهای جدید و ارزشمند در رشته‌های مختلف ورزشی در استان یزد دست پیدا کنیم.

دهقان، توسعه و پیشرفت ورزش را در گرو سرمایه‌گذاری در ورزش‌های پایه و استعدادیابی در سنین نوجوانی دانست و تصریح کرد: المپیاد ورزشی استان یزد نیز به همین منظور برگزار می‌شود.

وی همچنین اظهار امیدواری کرد: با حضور بیش از 100 ورزشکار نوجوان در این رقابت‌ها، المپیاد ورزشی باشکوهی در استان یزد برگزار شود.

انتهای پیام/2464/ح40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول