اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‎دهد

درخشش علمی و کاربردی گلستان در المپیاد ورزشی دانشجویان

دانشگاه علمی و کاربردی استان گلستان در سومین المپیاد ورزشی دانشجویان پسر و دختر خوش درخشید.

درخشش علمی و کاربردی گلستان در المپیاد ورزشی دانشجویان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سومین الپیاد ورزشی دانشجویان دختر و پسر دانشگاه‎های علمی و کاربردی سراسرکشور که در دو شهر تبریز و تهران برگزار شد، دانشجویان گلستانی با کسب مدال‎های رنگارنگ درخششی جدید را در امر ورزش دانشجویی کسب کردند.

در این مسابقات دختران این دانشگاه در رشته‎های فوتسال، والیبال، تکواندو، کاراته و دوومیدانی شرکت کند و موفق به کسب چهار مدال طلا، یک نقره و سه برنز شوند.

بانوان والیبالیست پرمدال‎ترین کاروان اعزامی این دانشگاه

مسئول تربیت بدنی دانشگاه علمی کاربردی استان گلستان در گفت‎و‎گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: در تیم دو و میدانی سمانه کوهکن در 60 متر و پرش طول مقام اول، آیلین بابکی در پرش ارتفاع مقام ول و پرش طول مقام سوم، فاطمه رحمانی در 800 متر مقام سوم را کسب کردند.

وی افزود: همچنین در این تیم امان‎گل بکچه‎پور در پرتاب وزنه مقام سوم و آرزو سرگلزایی نیز در 60 متر با مانع مقام دوم را کسب کرد.

کردی اضافه کرد: در دو 4*200 متر نیز سمانه کوهکن، آیین بایکی، فاطمه رحمانی و سمیه مومن نیز به صورت تیمی توانستند مقام اول را به خود اختصاص دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان فاطمه کوهکن با کسب سه مدال طلا به عنوان قهرمان قهرمانان این مسابقات شناخته شد و مقام اول تیمی در رشته والیبال نیز به استان گلستان اختصاص داده شد.

یک نقره و 5 برنز حاصل کار بانوان رزمی‎کار

مسئول تربیت بدنی دانشگاه علمی کاربردی استان گلستان خاطرنشان کرد: در تیم تکواندو بانوان سه شرکت کننده حضور داشت که توانستند دو مدال برنز را کسب کنند.

کردی گفت: مریم ربانی مقام سوم و حلیمه حیدری در سبک پومسه مقام سوم را کسب کردند.

وی افزود: در کاراته نیز از شش شرکت کننده در این مسابقات حاضر شدند که حاصل شرکت این شش نفر یک مدال نقره و سه مدال برنز بوده است.

مسئول تربیت بدنی دانشگاه علمی کاربردی استان گلستان بیان داشت: در این مسابقات زینب روشنی مقام سوم کاتای انفرادی، سمانه حاجی احمدی مقام دوم کمیته در منفی 61 کیلوگرم و سمیه مرادقلی نیز مقام سوم کمیته مثبت 68 کیلوگرم را کسب کردند.

کردی ادامه داد: در کاتای تیمی نیز زینب روشنی، سمیه مرادقلی و راضیه عسگری دهنو توانستند مقام سوم را برای گلستان به‎دست آورند.

مسئول تربیت بدنی دانشگاه علمی کاربردی استان گلستان تصریح کرد: تیم فوتسال دختران نیز در جایگاه ششم این رقابت‎ها قرار گرفت.

کردی ابراز داشت: 12 نفر تیم فوتسال دختران را کیمیا طریک، ربابه باقرپور، مریم میری، سمیه حسن قاسمی، شیما لیوانی، سعیده الامی نوکنده، المیرا ویزواری، سیده رقیه سادات حسینی، کبری جهانشاهی، مهناز ملک، زهرا یوسف‎زایی پور و سارا یوسف‎زایی‎پور تشکیل دادند.

این تیم با مربیگری فاطمه سودمند و سرپرستی نسرین صفایی در این مسابقات حاضر شد.

مردان والیبالیست سوم شدند

مسئول تربیت بدنی دانشگاه علمی کاربردی استان گلستان در ادامه گفت: آقایان نیز در این مسابقات در رشته‎های والیبال، تکواندو، کاراته، دوومیدانی و کشتی شرکت کردند.

کردی افزود: تیم والیبال آقایان توانست در جایگاه سوم قرار بگیرد که قربان محمد کلته، سعید جاهدی بهزاد مرادی‎قوجق، آرمان وطن‎خواه، محمود کاغذلو، هادی نوچمنی، حسین‎علی‎نژاد، میثم سنچولی، جمشید سیدمختوم، خوجه‎قلی پقه، میرعلی عبداللهی و عبدالسلیم طاطار 12 بازیکن این تیم بودند.

وی بیان داشت: هدایت این تیم را محمد حاجی‎مشهدی و سرپرست این تیم نیز عبدالرحمن اونق بر عهده داشتند.

2 طلا، 2 نقره و 3 برنز دستاورد مردان رزمی‎کار

مسئول تربیت بدنی دانشگاه علمی کاربردی استان گلستان ادامه داد: در کاراته آقایان حمیدرضا ابراهیم‎زاده در وزن منفی 55 کیلوگرم مقام دوم و حامد تربتی در منفی 61 کیلوگرم مقام اول را کسب کردند.

کردی ادامه داد: تکواندوی آقایان نیز با دو شرکت کننده از گلستان همراه بود که محمود بیاتی توانست در پومسه مقام اول و در مبارزه در وزن منفی 54 کیلوگرم مقام سوم را کسب کند.

وی اضافه کرد: حسین نکویی نیز بر سکوی سوم ایستاد و مرتضی شاکری و حسین قزلسفلی نیز به ترتیب مقا‎م‌های سوم و دوم را کسب کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس ز گرگان، این مسابقات در رشته‎های بانوان از تاریخ 17 تا 24 شهریورماه سال جاری در تهران و رشته‎های آقایان از هشت تا 15 شهریور ماه سال جاری در تبریز برگزار شد.

==================

عکس و گزارش از سالار احمدی

==================

انتهای پیام/83004/ن۴۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول