اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آموزش و پرورش فردوس خبر داد

استقرار 50 پایگاه جشن عاطفه‌ها در مدارس فردوس

رئیس اداره آموزش و پرورش فردوس از استقرار 50 پایگاه جشن عاطفه‌ها در مدارس این شهرستان خبر داد.

استقرار 50 پایگاه جشن عاطفه‌ها در مدارس فردوس

سیدمهدی علیپرست صبح امروز در مراسم نواختن زنگ نیکوکاری در مدرسه شاهد شهید قهرمانی فردوس اظهار کرد: کودکان باید از همان سال‌های نخست زندگی با واژه‌هایی همچون احسان و نیکوکاری آشنا شوند و آن را سرلوحه کار خویش قرار دهند.

وی گفت: پاداش احسان و نیکی به دیگران، چیزی جز نیکی کردن نیست و اگر نتوانست پاسخ کسی را که به او نیکی کرده، با نیکی بدهد باید حداقل باید از او سپاس‌گذاری کند.

رئیس اداره آموزش و پرورش فردوس از برپایی 50 پایگاه جشن عاطفه‌ها در مدارس سطح شهرستان خبر داد و افزود: دانش‌آموزان کمک‌های خود را در قالب پاکت‌هایی که از چند روز گذشته در مدارس توزیع شده بود، در روز جشن عاطفه‌ها به داخل صندوق می‌اندازند تا این کمک‌ها به دست دانش‌آموزان بی‌بضاعت برسد.

علیپرست، مصون نگه‌داشتن انسان از لغزش، پیشگیری از مرگ بد، جذب دل‌های مردم به سوی خدا، خیر دنیا و آخرت، افزایش رزق و روزی و آبادانی شهرها را از جمله اثرات احسان و نیکوکاری برشمرد.

برپایی 80 پایگاه جشن عاطفه‌ها در فردوس

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز از برپایی 80 پایگاه جشن عاطفه‌ها در این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: از این تعداد، 50 پایگاه در مدارس، 22 پایگاه در اماکن سطح شهر و مساجد و هشت پایگاه نیز در حوزه‌های مقاومت بسیج شهرستان برپا شده است.

علیرضا پاکدل یادآور شد: جشن عاطفه‌ها همزمان با سراسر کشور از ساعت7 و30 دقیقه صبح پنج شنبه آغاز و تا ساعت 8 شب ادامه دارد و در روز جمعه نیز پایگاه جشن عاطفه‌ها در مصلی نماز جمعه برپا می‌شود.

امام جمعه فردوس نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت احسان و نیکوکاری در دین مبین اسلام، گفت: امام حسن مجتبی(ع) در طول عمر مبارک خود سه مرتبه نصف دارایی‌هایش را وقف فقرا و نیازمندان کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا بابایی افزود: همه امامان ما در طول زندگی خود بسیار به فقرا و نیازمندان احسان و نیکی کردند و این عمل امروز باید سرلوحه کار و زندگی ما قرار بگیرد و در جشن عاطفه‌ها کمک‌های خود را بدون منت به همنوعانمان هدیه کنیم.

انتهای پیام/69007/س40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول