اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌در محل شهربازی

بزرگترین جشنواره فرهنگی سیرجان گشایش یافت

بزرگترین جشنواره فرهنگی سیرجان ‌در محل شهربازی سیرجان گشایش یافت.

بزرگترین جشنواره فرهنگی سیرجان گشایش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، بزرگترین جشنواره فرهنگی سیرجان با موضوعات مختلف فرهنگی ‌در محل شهربازی سیرجان صبح امروز گشایش یافت.

محمد ‌جواهری مسئول جشنواره فرهنگی سیرجان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: جشنواره فرهنگی سیرجان با مشارکت مجتمع سنگ‌آهن گل‌گهر و موسسه فرهنگی معراج اندیشه و نهادهای فرهنگی شهرستان و با هدف ارائه بستر کارهای فرهنگی در پیشرفت مسائل فرهنگی شهرستان برگزار شده است.

وی بیان داشت:‌ این جشنواره شامل نمایشگاه بزرگ کتاب در 47 غرفه با حضور ناشران استان‌های کرمان‌، قم‌، تهران و اصفهان با تیراژ بیش از 100 هزار جلد کتاب در زمینه‌های مختلف فرهنگی‌، علمی و تاریخی‌، آثار هنرهای تجسمی‌ همراه است.

جواهری تصریح کرد: خانه بازی کودک به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان و سیرجان‌، غرفه آثار ‌نویسندگان استان کرمان، غرفه‌های مشاوره اساتید و دانشگاهیان با مباحث مختلف‌، پرده‌خوانی در ایثارگری دوران دفاع مقدس و برخی آثار دفاع مقدس‌ در این جشنواره تدارک دیده شده است.

وی گفت: بازی‌های جذاب کودکانه مانند طراحی با شن بر روی شیشه‌، پرنده جنگی‌ و کار هنری هنرمندان مانند منبت‌کاری، نقاشی و خطاطی به صورت زنده است در این جشنواره صورت می‌گیرد.

محمد‌علی ایران‌نژاد مسئول مؤسسه فرهنگی معراج اندیشه نیز در حاشیه جشنواره به خبرنگار فارس گفت‌: همه مسائل جامعه به فرهنگ جامعه وابسته است و ما در این جشنواره مبحث هنر، دفاع مقدس‌، مسئولیت‌های اجتماعی‌، کتاب و کتابخوانی‌، قرآن کریم و ارزش‌های اسلامی‌، مبحث خانواده و فرهنگ محلی را گنجانده‌ایم تا محتوای جشنواره متفاوت و مؤثر باشد.

وی گفت‌: ‌امور فرهنگی بسیاری ‌زمین مانده که ‌باید کمک کرد و وارد عرصه شد و همگان را در پیشرفت امور فرهنگی به کار گرفت تا بتوان زیربنای فرهنگ را که اصل جامعه و موجب پیشرفت است، شکوفا کرد و این جشنواره با این اهداف آغاز شد و امید‌واریم که بتواند از این نوع جشنواره‌ها استمرار یابد.

به گزارش فارس، جشنواره فرهنگی سیرجان از 10 مهرماه به مدت چهار روز و از ساعت 16 تا 22 آماده بازدید برای عموم است.

انتهای پیام/80015/ل30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول