اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی گلستان خبر داد

سفر نماینده سازمان جهانی جهانگردی به گلستان/ دعوت 36 سفیر به جشنواره اقوام ایران‎زمین

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان از سفر نماینده سازمان جهانی جهانگردی به این استان خبر داد و گفت: این نماینده در این سفر پیام خود را به مردم استان ابلاغ می‎کند.

سفر نماینده سازمان جهانی جهانگردی به گلستان/ دعوت 36 سفیر به جشنواره اقوام ایران‎زمین

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان، قربان عباسی در نشست تخصصی مصلحین و معتمدین اقوام استان گلستان با اشاره به آغاز به کار هفتمین جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین در استان اظهار داشت: این جشنواره از هشت مهر با حضور 31 استان کشور در گرگان آغاز به کار کرده است.

وی افزود: در این جشنواره 31 استان کشور در کنار هم به معرفی آداب و رسوم و سنت خود می‎پردازند.

عباسی استان گلستان را ایران کوچک با آبشارها و نگارستان ایران خواند و تصریح کرد: اقوام مختلف با یک وحدت کامل در کنار هم زندگی می‎کنند و با ورود خوب به این عرصه می‎توان از کمک اقوام در کاهش برخی جرایم استفاده کرد.

رئیس برگزاری هفتمین جشنواره بین‎المللی فرهنگ اقوام ایران‌زمین در گلستان ادامه داد: سفرا و کاردارهای بیش از 36 کشور جهان نیز به استان دعوت شده‎اند که پنجشنبه (11 مهر) مهمان استان هستند.

جشنواره بین‎المللی اقوام ایران زمین به عنوان یک برنامه ملی در تقویم جهانی ثبت شده است

عباسی خاطرنشان کرد: هفتمین جشنواره بین‎المللی اقوام ایران‌زمین به عنوان یک برنامه ملی جمهوری اسلامی ایران در تقویم جهانی ثبت شده و همه ساله این جشنواره در استان گلستان برگزار می‎شود.

وی اذعان داشت: به همین منظور باید بحث جرایم و کاهش آن، چنین نشست‎هایی مطرح شود تا شاهد کم شدن آن از سطح جامعه باشیم.

عباسی افزود: دنیا به این نتیجه رسیده که معتمدان و ریش‎سفیدان تاثیر بسزایی در کاهش جرایم دارند.

600 مهمان از سراسر کشور برای این جشنواره دعوت شده‎اند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان با بیان اینکه 600 مهمان از سراسر کشور برای این جشنواره دعوت شده‎اند، گفت: استان گلستان به دلیل برخورداری از 15 قوم و متنوع بودن صنایع‌دستی این اقوام، مهر اصالت جهانی را به خود اختصاص داده و در سال 1390 و 1391 در مهر اصالت رتبه شش کشوری داشته است.

اقوام مختلف با وحدت ملی در گلستان زندگی می‎کنند

وی افزود: 20 استان کشور نیز موسیقی‎های آئینی، آداب و رسوم سنتی خود را در استان دارند و اقوام مختلف با وحدت ملی در این استان زندگی می‎کنند.

عباسی از سفر نماینده سازمان جهانی جهانگردی به این استان خبر داد و گفت: این نماینده در این سفر پیام خود را به مردم استان ابلاغ می‎کند.

وی شهدای اقوام ایران زمین و برپایی فریضه نماز در سیاه‌چادرها را از دیگر برنامه‎های جشنواره فرهنگ اقوام ایران‌زمین در این استان برشمرد.

انتهای پیام/2307/غ/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول