اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اجرایی جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان:

هیچ برنامه‌ای در ایام برگزاری جشنواره در همدان اجرا نشود

مدیر اجرایی بیستمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدن گفت: هیچ برگزاری برنامه‌ای در ایام جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در همدان برگزار نشود.

هیچ برنامه‌ای در ایام برگزاری جشنواره در همدان اجرا نشود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، خسرو بیات پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد استانی بیستمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، با بیان اینکه در ماه‌های مهر و آبان امسال شاهد برگزاری دو رویداد بزرگ ملی و بین المللی در سطح استان همدان هستیم، اظهار کرد: بیستمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان از 24 تا 30 مهرماه با حضور هفت کشور خارجی و 400 میهمان داخلی و خارجی و 41 گروه نمایشی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود در این دو رویداد بزرگ فرهنگی حضور 500 هزار نفر مخاطب را شاهد باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با اشاره به برنامه‌های بیستمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان یادآور شد: مراسم افتتاحیه این جشنواره 24 مهرماه سال جاری همزمان با عید سعید قربان در 10 نقطه حاشیه‌ای شهر همدان شامل پارک‌های بهشتی، مردم، شاهد، خضر، اسلامشهر ، پرسی‌گاز، الوند، کودک، دیزج و آوینی در ساعت 15 برگزار می‌شود.

*پیش‌بینی 200 هزار کودک و نوجوان در آئین افتتاحیه

وی خاطرنشان کرد: افتتاحیه اصلی این جشنواره خیابان جنبی پارک مردم و مجتمع شهیدآوینی بعد از نماز مغرب و عشاء همراه با نورافشانی با پیش‌بینی حضور 200 هزار کودک و خانواده همدانی برگزار می‌شود.  

بیات با اشاره به اینکه در مکان‌های افتتاحیه جشنواره تئاتر کودک و نوجوان 6 هزار جلد کتاب در بین کودکان توزیع می‌شود، افزود: تعدادی از گروه‌های نمایشی نیز با اجرا بر روی سن سیار از 15 مهرماه با حضور در نقاط دورافتاده شهرستان‌های استان پیام‌آور جشنواره به کودکان این مناطق خواهند بود.

وی با اشاره به سهیم کردن کودکان سرطانی و بی‌سرپرست در برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان نیز اذعان کرد: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در روزهای 20 و 21 مهرماه سال جاری ستاد اجرایی جشنواره عیادت و سرکشی از این کودکان را خواهد داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان از افتتاح تئاترشهر در همدان همزمان با آغاز جشنواره خبر داد و گفت: همزمان با مراسم افتتاحیه بیستمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، پلاتوی شهید آوینی به عنوان یک ظرفیت فرهنگی و هنری در همدان فعالیت خود را آغاز می‌کند.

وی تئاتر شهر همدان را جزو پلاتوهای استاندارد کشور دانست و گفت: در سطح کشور، همدان جزو 6 استانی است که از این ظرفیت فرهنگی بهره‌مند هستند.

*پوشش دو روزه جشنواره تئاتر کودک از شبکه 2 سیما

بیات از هماهنگی با شبکه 2 سیما مبنی بر پخش مستقیم برنامه‎های جشنواره به مدت دو روز خبر داد و افزود: صدا و سیمای مرکز همدان نیز باید از تمام ظرفیت خود برای پوشش مناسب برنامه‌های جشنواره استفاده کند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان نیز خاطرنشان کرد: تشکیل ستاد اجرایی با 16 کمیته به صورت فعال، هماهنگی لازم مقدمات اجرایی جشنواره با وزارت ارشاد، تدوین روزشمار جشنواره، ساماندهی بیش از 300 نفر در ستاد اجرایی، برگزاری 15 جلسه با کمیته‌ها،  حمایت از گروه‌های نمایشی حوزه کودک، آمادگی افتتاح ساختمان پلاتوی آوینی و ارسال فراخوان برای حضور گروه‌های نمایشی و داوران در جشنواره از جمله اقداماتی است که در ستاد اجرایی بیستمین جشنواره برنامه‌ریزی شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان از حضور 41 گروه نمایشی داخلی و خارجی در بیستمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان خبر داد و گفت: از این تعداد هفت اثر نمایشی از کشورهای ایتالیا، مالزی، دانمارک، اسپانیا، آلمان، پرتقال و لهستان در همدان حضور می‌یابند.

وی اضافه کرد: حضور این کشورها بستر معرفی بیشتر جشنواره به دنیا و همچنین حضور هنرمندان ایرانی در جشنواره‌های مختلف بین‌المللی را فراهم می‌کند.

بیات ادامه داد: همچنین از این تعداد پنج گروه نمایشی در بخش خردسال، هشت گروه نمایشی در بخش کودک، 9 گروه نمایشی در بخش نوجوان، 9 گروه تئاتر خیابانی و چهار بخش ویژه همدان در جشنواره بیستم حضور دارند.

*26 آبان نمایشگاه بزرگ کتاب در همدان

وی بیان داشت: همدان همچنین در 26 آبان ماه امسال میزبان برگزاری نمایشگاه سراسری کتاب در سطح ملی با حضور 500 ناشر از سراسر کشور است.

وی تصریح کرد: تمام سالن‌های شهر همدان از جمله سالن نمایش آوینی، پلاتوی آوینی، سالن مجتمع بوعلی سینا، پلاتوی مجتمع بوعلی سینا، تالار فجر و مهدیه برای اجرای نمایش‌ها آماده شده‌اند و کارگاه‌های جشنواره نیز در سینما کانون برگزار می‌شود.

وی در پایان با بیان اینکه اختتامیه جشنواره نیز 30 مهر ماه ساعت 9:30 در مجتمع بوعلی سینا برگزار می‌شود، تأکید کرد: به منظور جلوگیری از موازی‌کاری و تحت شعاع قرار گرفتن برنامه‌ها، نباید هیچ برنامه‌ای در ایام برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان برگزار شود.

انتهای پیام/89003/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول