اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک چهره سرشناس طبیعت‌گردی کشور:

خاطره خوبی در نگهداری از منابع آبی در کشور ندارم

یک چهره سرشناس طبیعت‌گردی گفت: خاطره خوبی در نگهداری از منابع آبی در کشور ندارم.

خاطره خوبی در نگهداری از منابع آبی در کشور ندارم

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس، محمد علی اینانلو در همایش تخصصی طبیعت‌گردی که با عنوان «شگفتی‌های طبیعت فارس با رویکرد به منابع آبی» نامگذاری شده بود، اظهار داشت: امروز نمی‌خواهم در مورد منابع آبی صحبت کنم چراکه خاطره خوبی در نگهداری از منابع آبی در کشور ندارم و ما با میراث طبیعی خود خوب رفتار نکرده‌ایم، همان‌طور که با میراث فرهنگی خود خوب رفتار نکرده‌ایم.

وی افزود: چقدر کج‌فهمی می‌خواهد که فردی از صخره‌ای به سختی بالا رود و روی نقش برجسته تاریخی که در آن جا حک شده است، با اسپری رنگ یادگاری بنویسد و یا درختی کهنسال را به خاطر اینکه مردم به آن اعتقاد دارند، قطع کند.

این طبیعت‌گرد اضافه کرد: ما ملتی هستیم که تاریخمان مشحون از علاقمندی به طبیعت است، در تخت جمشید نقش درخت سرو، گل لوتوس و ... داریم که نشان می‌دهد از 3 هزار سال پیش نماد علاقمندی به طبیعت در تاریخ ما بوده است.

اینانلو ادامه داد: در اسطوره‌های ما علاقمندی به طبیعت به چشم می‌خورد، پیامبر ما می‌گوید هرکس شاخه درختی را بشکند مانند آن است که بال ملائکه‌ای را شکسته اما از حدود 15 سال اخیر تاکنون این‌گونه رفتار با طبیعت فراموش شده است.

وی گفت: خبرنگاری در مصاحبه با من سعی داشت بر نگرانی ما نسبت به آینده وضعیت طبیعت کشور تأکید کند اما در پاسخ گفتم که آینده طبیعت کشور ما روشن خواهد بود چراکه با وجود این نسل جوان برای آینده طبیعت احساس خطر نمی‌کنیم و امروز کشور ما به سمت نگهداری از طبیعت در حرکت است و در آینده پیشرفت بیشتری در این زمینه خواهیم داشت.

این طبیعت‌گرد همچنین ابراز داشت: امروز حاصل سال‌ها زحمت و تلاش در راستای ایجاد فرهنگ حفاظت از طبیعت را می‌بینم و احساس می‌کنم آن زحمات به بار نشسته است و فرزندانی که از مؤسسه طبیعت فارغ‌التحصیل شده‌اند، آیندگان محافظ طبیعت این مملکت هستند.

اینانلو افزود: بنده بر اساس احساس وطن‌دوستی و اغراق صحبت نمی‌کنم، باور کنید طبیعت کشور ما، طی سال‌ها سفر به نقاط مختلف دنیا از آمریکای شمالی تا مرز آلاسکا، از آمریکای جنوبی تا آفریقا و هندوستان و آسیای جنوب شرقی آن هم به شکل سفر زمینی، در دنیا کم نظیر بلکه بی‌نظیر است.

انتهای پیام/ 2448/خ/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول