اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

صبح امروز

دوچرخه‌سوار دوستدار طبیعت به تنکابن رسید

دوچرخه‌سوار دوستدار طبیعت که سفر رکابزنی خود را از آستارا آغاز کرده و قصد دارد سواحل حاشیه جنوبی دریای شمال(کاسپین) از غرب تا شرق را طی کند به تنکابن رسید.

دوچرخه‌سوار دوستدار طبیعت به تنکابن رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از تنکابن، صبح امروز دوچرخه‌سوار دوستدار طبیعت که سفر رکابزنی خود را از آستارا آغاز کرده و قصد دارد سواحل حاشیه جنوبی دریای شمال(کاسپین) از غرب تا شرق را طی کند به تنکابن رسید.

کوروش بهزادی 30 ساله اهل تهران که طی دو سال گذشته سابقه رکابزنی دوچرخه و سفر با قصد حمایت از طبیعت تهران به ارومیه برای نجات دریاچه ارومیه و نیز سفر تهران، ساوه، اصفهان، شیراز و به جنوب را در حمایت از دلفین‌های خلیج فارس به انجام رسانده است در هشتمین روز رمز خود برای حمایت از محیط زیست و دوستی با آن صبح امروز به تنکابن رسید.

وی انگیزه خود برای این اقدام را توجه به زیست بوم و نجات طبیعت به ویژه جلگه‌‌ها، جنگل و رشته کوه البرز از تهدید به نابودی و خطر زباله‌ها، پساب‌ها و آلاینده‌های صنعتی عنوان کرد.

این دوستدار طبیعت گفت: قصدم از این سفر رساندن پیام خود و دوستداران طبیعت به همه بوده و خواستم در این اقدام به همه بگویم طبیعت به نوعی مادر ما و عضوی از خانواده است و ما باید ندای طبیعت را بشنویم.

بهزادی افزود: در گذشته درختان را هرس می‌کردند تا احیا شود اما امروز آن‌ها را قطع می‌کنند، در گذشته مردم به طبیعت احترام می‌گذاشتند و از آن ‌الهام می‌گرفتند اما امروزه در آن زباله می‌ریزند که این معضل موجب آلودگی آب‌ها، مرگ جانوران و نابودی طبیعت می‌شود و وجود آن را زشت منظر می‌کند.

وی با انتقاد از دفن زباله‌ها این عمل را پاک کردن صورت مسئله جای حل مشکلات آن عنوان کرد و گفت: زباله‌هایی که دفن می‌شود سریع‌تر به تخریب محیط زیست می‌پردازند در حالی که ما می‌توانیم با مدیریت زباله‌ها از مبدا یعنی تفکیک آن‌ها از سر سفره‌خانه‌ها با ضایعات مواد قابل استفاده به ارزش افزوده از آن دست یابیم و با جمع‌آوری فاضلاب از آن انرژی مورد مصرف را تولید کنیم.

بهزادی تاکید کرد: ورود آلاینده‌های صنعتی به محیط طبیعی علاوه بر آلوده کردن آب آشامیدنی به جانوران و ‌آبزیان و نیز در نهایت به گیاهان آسیب‌های جدی وارد می‌کند پس ما نباید نسبت به این مخاطرات بی‌تفاوت باشیم.

وی افزود: وقتی می‌توانیم هر چیزی را که دوست داریم به مواد تبدیل کنیم و به واسطه آن‌  فخر بفروشیم چرا این چیز مورد علاقه طبیعت نباشد.

به گزارش فارس، صبح امروز دوچرخه‌سوار دوستدار طبیعت از سوی نمایندگانی از اداره حفاظت محیط زیست تنکابن، انجمن MS تنکابن و جمعی از فعالان و دوستداران طبیعت مورد استقبال قرار گرفت و در این برنامه به صورت نمادین آن محل از زباله توسط مردم پاکسازی شد.

انتهای پیام/86020/ح30/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول