اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد هفته گردشگری استان فارس خبر داد

برگزاری تورهای طبیعت‌گردی در استان فارس

دبیر ستاد هفته گردشگری استان فارس از برگزاری تورهای طبیعت‌گردی با محوریت آبشارها و تالاب‌های این استان با همکاری دفاتر خدمات مسافرتی خبر داد.

برگزاری تورهای طبیعت‌گردی در استان فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس امیرحسین حکمت‌نیا اظهار کرد: سازمان جهانی گردشگری برای سال جاری «گردشگری و آب، حفاظت از آینده مشترک» را شعار خود قرار داده، لذا باید «آب» و «جاذبه‌های آبی» را محور تمام برنامه‌های گردشگری در این سال قرار دهیم.

سرپرست معاونت گردشگری استان فارس گفت: تورهای طبیعت‌گردی با محوریت آبشارها و تالاب‌های این استان و با همکاری دفاتر خدمات مسافرتی برگزار می‌شود و امیدواریم در راستای حفاظت از آبشارها و تالاب‌های طبیعت این استان این تورها برنامه‌های خود را به صورت مدون و مفید برگزار کنند.

وی افزود: تالاب‌ها به آب‌های راکدی می‌گویند که نیاز به احیا و پاکسازی دارند، آبشارها نیز یکی از مهم‌ترین جاذبه‌هایی هستند که باعث می‌شوند گردشگران به یک منطقه سفر کنند.

این مسئول ادامه داد: مناطق سرسبز و پر از درخت و همچنین صدای آب از زیبایی‌های بی‌نهایت هر منطقه‌ای است که آبشارهای مختلفی دارد؛ مارگون، رحمت‌آباد جویم،کوهمره سرخی و دشتک ابرج نمونه‌هایی از آبشارهای فارس هستند.

وی تصریح کرد: آبشار بزرگ‌ و معروف‌ مارگون‌ در شهرستان سپیدان فارس قرار دارد که در کنار روستای‌ مارگون‌ واقع‌ شده‌ و بسیار بلند است.

این مسئول گفت: این آبشار به‌ دلیل‌ قرار گرفتن‌ در داخل‌ تنگه‌ زیبای‌ مارگون‌ و تعدد رگه‌های‌ آبشاری‌ که‌ به‌ درون‌ دره‌ و مسیر رودخانه‌ می‌ریزند و همچنین‌ به‌ دلیل‌ پوشش‌ جنگلی‌ و درختانی‌ که‌ در اطراف‌ آبشار وجود دارد، از دیگر آبشارهای‌ این‌ استان‌ معروف‌تر است‌.

انتهای پیام/2448/ز/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول