اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با رویکرد به منابع آبی صورت می‌گیرد

برگزاری همایش شگفتی‌های طبیعت فارس

همایش شگفتی‌های طبیعت فارس با رویکرد به منابع آبی برگزار می‌شود.

برگزاری همایش شگفتی‌های طبیعت فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس، این همایش با مشارکت این اداره‌کل، حوزه معاونت فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری شیراز و انجمن علمی مدیریت جهانگردی دانشگاه پیام نور شیراز، توسط آموزشگاه تندیس، از ساعت 15 تا 18 فردا دوشنبه در دانشگاه پیام نور شیراز واقع در شهرک گلستان شیراز برگزار می‌شود.

علاقمندان می‌توانند برای ثبت نام و اطلاعات بیشتر به شماره تماس 09170005506 و یا ارسال عدد یک به سامانه 3000222301 تماس حاصل کنند.

افتتاح سفره‌خانه سنتی در شیراز

در دومین روز از هفته گردشگری، یک سفره‌خانه سنتی در شیراز به بهره‌برداری رسید.

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس در حاشیه افتتاح این سفره‌خانه گفت: صنعت گردشگری، گسترده‌ترین صنعت خدماتی و مهمترین صنعت اشتغالزا در دنیا محسوب می‌شود و امروزه پس از صنایع نفت و خودروسازی به سومین صنعت درآمدزا تبدیل شده و نقش بسیار مهمی در اشتغالزایی و درآمدزایی کشورها ایفا می‌کند.

قدرت‌الله تاج‌بخش افزود: امروزه گردشگری را به عنوان یکی از مهمترین صنایع توسعه پایدار در هر جامعه‌ای باید دانست که از تحرک بالایی در تغییرات اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، شهری و محیطی برخوردار است.

وی، تمرکز بر جنبه‌های مختلف صنعت گردشگری، همراه با برنامه‌ریزی‌های مدیریت محلی و ملی هر جامعه‌ای را دارای نقش بسیار با اهمیت در فرایندهای بین‌المللی و ملی دانست و خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر در کشور، گردشگری غذایی مانند گردشگری مذهبی، فرهنگی، طبیعی و دیگر انواع و شاخه‌های صنعت گردشگری به عنوان یکی از راه‌های جذب گردشگر شناخته شده و  بر این اساس جشنواره‌های متنوع غذایی با حضور گردشگران داخلی و خارجی در کشور برگزار شده است.

این مسئول در پایان با ابراز خرسندی از افتتاح سرای سنتی وکیل به عنوان یکی دیگر از پروژه‌های گردشگری فارس، گفت: با افتتاح این مجموعه جدید، هم‌اکنون در استان فارس 13 رستوران سنتی زیر پوشش اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/2448/ذ/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول