اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک مسئول در وزارت صنایع سلیمانیه عراق:

کالاهای مرغوب ایرانی به کردستان عراق نمی‌رسد

مدیر قسمت خوراکی وزارت صنایع سلیمانیه عراق گفت: دست‌هایی در کار است که نمی‌گذارد جنس‌های مرغوب ایرانی به کردستان عراق برسد.

کالاهای مرغوب ایرانی به کردستان عراق نمی‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، کاک الکود محمدطاهر، امشب در حاشیه انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین اتحادیه تعاونی‌های کشاورزی شهرستان زنجان با کردستان عراق، اظهار کرد: هئیت تجاری کردستان عراق از طریق اداره کشاورزی سلمانیه و اداره صنایع سلمانیه برای بازدید از ظرفیت‌های کشاورزی زنجان به این شهر سفر کرده است.

وی با بیان اینکه محصولات مرغوبی در زنجان وجود دارد که به دلیل وجود واسطه جنس مرغوب به دست مصرف‌کنندگان کردستان عراق نمی‌رسد، افزود: متاسفانه طمع‌کاری برخی از بازرگانان اجازه صادرات محصولات مرغوب را نمی‌دهد.

مدیر قسمت خوراکی وزارت صنایع سلیمانیه عراق با اشاره به ظرفیت‌های کشاورزی زنجان، خاطرنشان کرد: متاسفانه به دلیل وجود واسطه‌گرها محصولات ایرانی مرغوب صادر نمی‌شود.

وی با بیان اینکه محصولات کشاورزی زنجان نیز بسیار مرغوب است، افزود: با امضای این تفاهم‌نامه امکان همکاری بیشتر فراهم می‌شود.

محمدطاهر بازدید از پروژه‌های نهالستان، پرورش ماهی قزل‌آلا، کارخانه لبنیات زنجان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت:‌ ما موافق صادرات محصولات کشاورزی زنجان به کردستان عراق هستیم.

وی با اشاره به فعالیت مرکز تجاری ایران در کردستان عراق گفت: این مرکز ظرفیت خوبی است که باید به نحو مطلوبی از آن استفاده شود.

مدیر قسمت خوراکی وزارت صنایع سلیمانیه عراق با بیان اینکه عدم توجه به این مرکز موجب شد تا نتواند با محصولات خارجی رقابت کند، افزود: در حال حاضر این مرکز به صورت انبار در آمده است.

وی با اشاره به اینکه از این مرکز می‌توان به عنوان نمایشگاه دائمی محصولات ایرانی استفاده کرد، خاطرنشان کرد: در صورت اختصاص غرفه‌های دائمی این مرکز رونق چشمگیری خواهد داشت.

محمدطاهر از سفر اتحادیه تعاونی‌های کشاورزی زنجان به کردستان عراق خبر داد و گفت: قراردادهای همکاری در این سفر منعقد می‌شود.

انتهای پیام/73003/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول