اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی خبر داد

13.5 میلیون دلار صادرات از بازارچه های مرزی استان طی 6 ماه

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استاندار خراسان رضوی از رشد 61 درصدی ارزش صادرات بازارچه‌های مرزی استان در شش ماهه نخست امسال خبر داد.

13.5 میلیون دلار صادرات از بازارچه های مرزی استان طی 6 ماه

به گزارش فارس به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علی رسولیان در این باره اظهار داشت: در مدت یادشده یک‌هزار و 896 تن کالا به ارزش 13.5 میلیون دلار از دو بازارچه مرزی باجگیران در مرز ترکمنستان و دوغارون در مرز افغانستان صادر شده که به لحاظ وزنی نسبت به شش ماهه اول سال گذشته رشد 36 درصدی را نشان می دهد.

وی ادامه داد: عمده کالاهای صادراتی باجگیران شامل فرش ماشینی، کفش، موکت، لوازم صنعتی، ظروف بلوری و مصنوعات فلزی است.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری خراسان رضوی درباره اهم کالاهای صادراتی بازارچه مرزی دوغارون به مصالح ساختمانی، لوله و مصنوعات پلاستیکی، مصنوعات چوبی، مواد شوینده، مواد غذایی، ادوات کشاورزی و لوازم خانگی اشاره کرد.

وی در ادامه به واردات دو هزار و 750 دلاری کالا از بازارچه های مرزی در شش ماهه نخست سال جاری و کاهش 97 درصدی آن نسبت به مدت مشابه سال گذشته اشاره کرد و گفت: از آنجا که شرط رونق اقتصادی بازارچه های مرزی توجه به منافع طرفین است، برای کاهش تعرفه کالاهای وارداتی مرزنشینان از طریق بازارچه ها پیگیری‌های لازم در حال انجام است.

رسولیان تاکید کرد: افزایش هدفمند واردات کالاهای مورد نیاز از کشور ترکمنستان که ماده اولیه بسیاری از واحدهای تولیدی استان محسوب می‌شود، علاوه بر تامین نیاز مرزنشینان و ایجاد ارزش افزوده اقتصادی مثبت، با جلب نظر طرف مقابل، موجبات تسهیل صادرات کالاهای استان را فراهم می‌آورد.

وی به قابلیتهای بازارچه های مرزی خراسان رضوی به ویژه بازارچه مرزی باجگیران اشاره و تصریح کرد: در صورت به نتیجه رسیدن پیگیری‌های دفتر امور اقتصادی استانداری، افزایش ارزش کالاهای صادراتی به 50 میلیون دلار در سال دور از انتظار نیست.

انتهای پیام/2202/ت/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول