اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در پنج ماهه اول سال جاری محقق شد

رشد 65 درصدی صادرات کهگیلویه و بویراحمد/ ارزش 26 میلیارد ریالی کشف قاچاق کالا در استان

مدیرکل گمرک استان کهگیلویه و بویراحمد از رشد 65 درصدی صادرات در این استان خبر داد.

رشد 65 درصدی صادرات کهگیلویه و بویراحمد/ ارزش 26 میلیارد ریالی کشف قاچاق کالا در استان

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، بهنام احمدی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: میزان صادرات در پنج ماهه اول سال جاری را تعداد 108 فقره اظهار‌نامه به وزن 769/7 تن و ارزش دو میلیون و 856 هزار و 469 دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزن 16/821 درصد و از نظر ارزش 65 درصد رشد داشته است.

احمدی علت این رشد را تغییر نرخ ارز و تسهیلات تشریفات گمرک دانست و در خصوص میزان رشد قاچاق کالا در استان گفت: در پنج ماهه اول سال جاری تعداد 115 فقره پرونده قاچاق به ارزش 26 میلیارد ریال در گمرک استان تشکیل شد که از نظر تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل 9 درصد کاهش و از نظر ریالی دو درصد رشد داشته است.

وی میزان جریمه تعیین شده برای این تعداد پرونده را 47 میلیارد ریال ذکر کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل هفت درصد کاهش داشته است.

احمدی در پاسخ به این سؤال که دلیل ترخیص کالاهای تولیدی استان از طریق گمرک سایر استان‌ها چیست، بیان کرد: گمرک استان آماده هر نوع همکاری در ارتباط با تشریفات گمرکی صادرات کالاهای تولیدی در سطح استان است و با توجه به بررسی‌های صورت گرفته از شرکت‌های مذکور بیشترین مشکل آن‌ها حمل و نقل بوده و به همین علت تشریفات کالاهای تولیدی استان از سایر گمرکات انجام می‌شود.

وی با بیان این که در حال حاضر تشریفات صادرات کالاهایی مانند سیمان، پودر و عصاره شیرین بیان، دوغ و گریس از طریق این گمرک صورت می‌پذیرد، اظهار داشت: برای اینکه بازرگانان استان تشریفات گمرکی و ترخیص کالاها را از طریق گمرک استان انجام دهند.

احمدی ادامه داد: این گمرک به تمامی نرم‌افزارهای سیستم تشریفات صادرات کالا مجهز شده و در راستای بسته حمایتی گمرک جمهوری اسلامی ایران از تولید در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی و تسهیل تشریفات گمرکی مقرر شده واحدهایی که متقاضی انجام تشریفات ارزیابی محصولات صادراتی خود در محل انبار و یا واحد تولید باشند با رعایت استثنای ابلاغ شده به گمرکات، امکان تشریفات ارزیابی در محل تولید یا انبار حتی در ایام تعطیل و خارج از ساعات وقت اداری وجود داشته باشد.

 وی افزود: همچنین حمل کالاهای صادراتی متعلق به واحدهای تولیدی مشروط به اینکه مشمول اخذ مجوز و یا عوارض صادراتی نباشند و سابقه تخلفات نیز نداشته باشند در کامیون‌های معمولی بلامانع است.

انتهای پیام/82010/ط30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول