اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی سنندج:

لزوم پرهیز از موازی کاری در صادرات به عراق/ هم‌افزایی نیاز امروز است

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن سنندج گفت: بخشی از صادرات ایران و ترکیه به اقلیم عراق با یکدیگر همسویی دارد و به شکل موازی صورت می‌گیرد که باید این رویه اصلاح شود.

لزوم پرهیز از موازی کاری در صادرات به عراق/ هم‌افزایی نیاز امروز است

محمدسعید نقشی‌زادیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج به بیان پاره‌ای مسائل در خصوص حضور اخیر سفیر ترکیه در استان کردستان پرداخت و در این راستا به نکات قابل تأملی اشاره کرد.

وی با بیان اینکه روابط ایران و ترکیه از قدمت دیرینه‌ای برخوردار است گفت: این ارتباط بیشتر در زمینه مسائل صنعتی، تجاری و بازرگانی بوده است.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن سنندج با اشاره به اینکه سیر تداوم این روابط اکنون با گذشته متفاوت است، اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی فصل تازه‌ای در نوع روابط دو کشور ایجاد شده است.

نقشی‌زادیان افزود: نگاهی به مشترکات امروز دو کشور روشن می‌کند ترکیه در شرق اقلیم کردستان و ایران در غرب عراق دارای مراودات فراوان اقتصادی هستند.

وی انتظار از سفیر ترکیه در پایان سفر خود به استان کردستان را پایش موضوعات مختلف و انتقال به مسئولان ذیربط عنوان کرد و گفت: بخشی از صادرات ایران و ترکیه به اقلیم عراق با یکدیگر همسویی دارد و به شکل موازی صورت می‌گیرد.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن سنندج با بیان اینکه اگر در این مسئله توجه کافی نشود نتیجه مطلوب برای دو کشور حاصل نمی‌آید گفت: بهتر است در تأمین نیازهای منطقه اقلیم به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که یک کالای هم‌نوع و با کیفیت یکسان از ایران و ترکیه به عراق صادر نشود.

نقشی‌زادیان با اذعان به اینکه رنگ و پارچه ترکیه در اقلیم عراق طرفداران بیشتری دارد خاطرنشان کرد: اما با توجه به نیازسنجی انجام شده در بخش فنی مهندسی و صنعت طیور گرایش به محصولات و دانش ایرانی افزونتر است.

وی با تأکید مجدد بر اینکه تفکیک وظایف و فعالیت‌های دو کشور در این راستا ضروری است، تصریح کرد: باید به جای تبلیغات سوء نسبت به انجام تبلیغات مؤثر اقدام کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن سنندج با بیان اینکه ضروری است سفیر ترکیه نیاز اقلیم عراق را در چارچوب کاری خود بررسی و با ایران هماهنگ کند از این اقدام به عنوان یک گام رو به جلو در هم‌افزایی بین دو کشور یاد کرد.

به گفته نقشی‌زادیان در صورت برگزاری نشست‌هایی بین فعالان اقتصادی ایران و ترکیه و البته با حمایت دولتمردان دو کشور به سادگی می‌توان نیازهای اقلیم کردستان را با توجه به تولیدات داخلی ترکیه و ایران برطرف کرد.

وی افزود: در منطقه تبلیغات نامناسبی علیه دو کشور ایران و ترکیه انجام می‌شود که با همکاری بیشتر دو طرف امکان خنثی‌سازی آن‌ها وجود دارد.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن سنندج در پایان ابراز امیدواری کرد با اتخاذ تدابیر لازم زمینه رشد و شکوفایی هر چه بیشتر فعالیت‌های اقتصادی و تجاری استان کردستان و کشور ترکیه فراهم شود.

انتهای پیام/79012/ر40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول