اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک متخصص قلب:

عمده‌ترین دلایل بیماری‌های قلبی فشارهای عصبی است

یکی از دو متخصص قلب شهر یاسوج گفت: عمده‌ترین دلایل بیماری‌های قلبی فشارهای عصبی است.

عمده‌ترین دلایل بیماری‌های قلبی فشارهای عصبی است

مسعود داودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با اشاره به اینکه هر روز مراجعات زیادی از مردم در مرکز استان در خصوص ناراحتی‌های قلبی داریم، اظهار کرد: با روندی که اکنون در استان و به خصوص در شهر یاسوج می‌بینیم و مراجعاتی که هر روزه داریم، نمی‌توان دورنمای خوبی برای قلب سالم در استان تصور کرد.

این متخصص قلب و عروق افزود: به نسبت شهرهای بزرگ از جمله شیراز که در همجواری استان قرار دارد در بروز و ظهور بیماری‌ها و مشکلات قلبی ما روند تندتری را پشت سر می‌گذاریم.

داودی، یکی از عمده‌ترین دلایلی که منجر به بیماری‌های قلبی در استان می‌شود را ناراحتی‌های عصبی ناشی از فعالیت‌های زیاد و خسته‌کننده که گاه بیهوده به نظر می‌رسند دانست و افزود: عمده دلیل ناراحتی‌های قلبی به همین دلیل است.

این پزشک متخصص ادامه داد: در خیابان‌های شهرهای استان و به خصوص یاسوج که گشت و گذاری داشته باشیم ازدیاد فروشگاه‌های تهیه و توزیع فست‌فود‌ها را می‌بینیم که همه سنین و به خصوص جوانان و نوجوانان زیادی مشغول سرو چنین اغذیه‌های مضری هستند.

داودی افزود: مصرف چنین غذاهایی در استان کهگیلویه و بویراحمد بسیار زیاد است و چاقی مفرط را می‌توان در میان مردم به خصوص کودکان به وضوح دید.

پزشک متخصص قلب در یاسوج اذعان داشت: استفاده از نمک در اغذیه‌ها بیداد می‌کند؛ به خصوص مصرف کباب در استان هر روز رو به افزایش است که علاوه بر چربی‌ها استفاده زیاد از نمک در اینگونه‌ها غذاها موجب ایجاد فشار و چربی خون می‌شود.

داودی در پایان یکی دیگر از دلایل مشکلات قلبی را کم‌توجهی به ورزش در میان سنین مختلف دانست و بیان داشت: کمتر می‌بینیم که ورزش صبحگاهی و دسته‌جمعی در استان وجود داشته باشد و تقریباً پارک‌ها که در همه جا محل ورزش همگانی است در استان و شهر ما خالی از وجود افراد برای مبارزه با بیمارها به خصوص بیماری‌های قلبی است.

انتهای پیام/2571/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول