اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز بهداشت کهگیلویه:

بیماری‌های قلبی مبتلایان به دیابت را همراهی می‌کند

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کهگیلویه گفت: با توجه به اینکه دیابت از عوامل خطر بیماری‌های قلبی و عروقی است، مبتلایان به دیابت باید بیش از دیگران مراقب سلامت قلب و عروق خود باشند.

بیماری‌های قلبی مبتلایان به دیابت را همراهی می‌کند

سید محمدهاشم طاعتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با اشاره به روز جهانی قلب اظهار کرد: بیماری‌های قلبی و عروقی از مهم‌ترین علل مرگ و میر در جامعه کنونی است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کهگیلویه مهمترین علت پیدایش بیماری‌های قلبی و عروقی را تصلب شرایین نام برد و افزود: تصلب شرایین سبب می‌شود که سرخرگ‌های گوناگونی که وظیفه خون‌رسانی به قسمت‌های مختلف بدن را دارند، به تدریج سخت و تنگ شوند به طوری که توانایی آن‌ها برای انتقال اکسیژن و مواد غذایی به سلول‌های بدن کاهش یابد.

وی با تشریح عوامل مؤثر در گرفتگی رگ‌های خونی و تسریع در تصلب شرایین، تاکید کرد: در  صورت وجود چنین عواملی در فرد احتمال پیدایش بیماری قلبی و عروقی افزایش پیدا می کند، لذا برای پیشگیری از پیدایش بیماری‏های قلبی و عروقی، مرگ و میر و ناتوانی ناشی از آنها، باید این عوامل خطر را بشناسیم و به توصیه‏‌های پزشکی توجه کنیم.

عوامل خطر برای بیماری های قلبی و عروقی

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کهگیلویه عوامل خطر برای بیماری‌های قلبی و عروقی را سن بالا، جنس مذکر، سابقه خانوادگی، بیماری قلبی زودرس، فشار خون بالا، افزایش چربی خون به ویژه کلسترول، دیابت قندی، سیگار کشیدن، چاقی، کم تحرکی (انجام ندادن فعالیت‌های بدنی) و اختلال در انعقاد خون برشمرد.

طاعتی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه دیابت از عوامل خطر بیماری‌های قلبی و عروقی است و معمولا با عوامل خطر دیگر همراهی دارد، مبتلایان به دیابت باید بیش از دیگران مراقب سلامت قلب و عروق خود باشند.

انتهای پیام/82005/س30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول