اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر:

46 درصد مرگ‌ و ‌میرهای دیر بیماری‌های قلبی ‌و‌ عروقی است

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: 46 درصد مرگ‌های اتفاق افتاده در شهرستان دیر بر اثر بیماری‌های قلبی و عروقی است.

46 درصد مرگ‌ و ‌میرهای دیر بیماری‌های قلبی ‌و‌ عروقی است

به گزارش خبرگزاری فارس از دیر، حسن فخرایی صبح امروز به مناسبت روز جهانی قلب در جمع کارکنان شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: به مناسبت روز جهانی قلب سازمان جهانی بهداشت شعار امسال خود را « همواره در جاده قلب سالم حرکت کنید » نام‌گذاری کرده که نشان دهنده اهمیت پیشگیری و کنترل بیماری قلبی و عروقی با رویکرد به تمام دوران زندگی است.

وی با بیان اینکه داشتن تغذیه مناسب، دوری از دخانیات و تحرک بدنی از عوامل موثر بر سلامت قلب است اظهار داشت: استفاده از غذاهای کم‌چرب، کم‌نمک، روغن مایع، میوه و سبزیجات و همچنین انجام فعالیت‌های ورزشی به صورت 5 بار در هفته و هر بار 30 دقیقه، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی را کاهش می‌دهد.

وی فشارخون بالا را اولین عامل خطر بیماری قلبی و عروقی دانست و گفت: زنانی که به سن یائسگی رسیده‌اند، خطر بیشتری برای ابتلا به بیماری فشارخون بالا دارند به همین خاطر بسیار مهم است که فشارخون خود را به طور منظم اندازه‌گیری کنند.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: طبق بررسی‌های انجام شده 46 درصد مرگ‌ و میرهای واقع شده در شهرستان دیر طی سال گذشته براثر بیماری‌های قلبی و عروقی بوده که نسبت به سال قبل از آن 2 و سه دهم درصد افزایش داشته است.

فخرایی با توصیه به شهروندان برای انجام آزمایش هر 6 ماه یک‌بار و اندازه‌گیری فشار خون به طور مرتب تاکید کرد: بیماری فشارخون بالا از جمله بیماری‌هایی است که ممکن است تا سال‌ها بدون علامت باقی بماند به همین دلیل اندازه‌گیری فشار خون به طور مرتبط توصیه می‌شود و همچنین شهروندان با مراجعه به مراکز بهداشتی درمانی و انجام آزمایشات لازم هر 6 ماه یکبار از وضعیت سلامت خود آگاهی پیدا کنند.

انتهای پیام/66006/س30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول