اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل:

مهار بحران منابع و افزایش تولیدات کشاورزی در اولویت جدی است

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل گفت: اولویت طرح‌های تحقیقاتی کشاورزی مهار بحران منابع و افزایش تولیدات کشاورزی است.

مهار بحران منابع و افزایش تولیدات کشاورزی در اولویت جدی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یوسف جهانی عصر امروز در شورای تحقیقات کشاورزی استان اظهار داشت: مسئله پژوهش و تحقیق یکی از مهم‌ترین مسائلی است که امروزه جوامع بشری برای توسعه و پیشرفت با آن روبه‌رو هستند.

وی تصریح کرد: اگر یک کشور با هدف کم کردن فاصله صنعتی و تکنولوژی خود با دیگر کشورهای پیشرفته باشد باید با تکیه بر تحقیق و پژوهش حرکت کند چرا که در سایه تحقیقات راهکارهای عملی در عرصه کار و فعالیت سازنده مهیا می‌شود که در آن شکست و عدم موفقیت به حداقل میزان خود می‌رسد.

جهانی خاطر نشان کرد: از طرفی کشورهای در حال توسعه با بهره‌گیری از تحقیقات و پژوهش‌های مورد نیاز به یک برنامه‌ریزی صحیح اقتصادی، اجتماعی، تولیدی و فرهنگی دسترسی پیدا می‌کنند.

این مسئول اضافه کرد: استان اردبیل در کشور به عنوان قطب کشاورزی مطرح بوده و اهمیت تحقیقات برای ارائه برنامه‌ها و سیاست‌های کاری که با شرایط اقلیمی و آب و خاکی منطقه مطابقت داشته باشد بیش از پیش واضح‌تر می‌باشد.

وی بیان کرد: با اشاره به فعالیت‌های شبانه‌روزی پژوهشگران و محققان که در تمامی گرایش‌های زراعی، باغی و دامی سعی و اهتمام می‌ورزند تاکنون بیش از 17 رقم از محصولات زراعی در سطح ملی تهیه و به تولید‌کنندگان و کشاورزان معرفی شده که ویژگی‌های خاصی را در عرصه تولید به صورت منحصر به فرد به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان یادآور شد: البته نتایج طرح‌های تحقیقاتی با اطلاع‌رسانی به موقع و آیتم‌های ترویجی و آموزشی به دست تولید‌کننده در سر مزرعه در کنار محصول می‌رسد که در این صورت می‌توان اذعان داشت کار تحقیقات موفقیت‌آمیز بوده و نقش سازنده و اساسی در تولید دارد.

جهانی ادامه داد: در حال حاضر محدودیت‌های طبیعی و اقلیمی را در منابع تولید به عنوان مثال در زمینه آب داریم و بایستی تلاش و نتایج طرح‌های تحقیقاتی بر روی محصولاتی که با کارهای اصلاحی و به نژادی و به زراعی که در طول دوره رشد با دور آبیاری کمتری و با مقاومت به کم آبی بیشترین محصول را تولید بکنند، معطوف شود.

وی با اشاره به نقش سازنده اطلاع‌رسانی در عصر حاضر گفت: هم اکنون با تلاش مهندسان و کارشناسان به ویژه مدیریت شایسته ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان عادل عبدایمانی، جهاد کشاورزی در سطح استان در تمامی عرصه‌های تولید و سازندگی گام‌های اساسی و مهمی را برداشته است که از آن جمله می‌توان به تقویت روابط عمومی سازمان در عرصه اطلاع‌رسانی و پیش آگاهی اشاره کرد که مسلماً در عصر کنونی می‌تواند پایه و اساس رشد و توسعه با تبادل اطلاعات فنی و تخصصی باشد که با اقبال عمومی مواجه است.

در ادامه مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: از نظر علمی و عملی روابط عمومی مسئولیت بسیار سنگینی در مقابل مخاطبان و درون سازمانی دارد تا آنجا که رهبر معظم انقلاب اسلامی روابط عمومی را بیانگر اوضاع و منعکس‌کننده چگونگی مسائل هر نهاد و سازمان می‌دانند و تاکید می‌کنند.

جاوید صحرایی تصریح کرد: روابط عمومی باید به همنوایی بین دستگاه‌ها، نهاد‌ها و مردم کمک کند و ما نیز با مد نظر قرار دادن این رهنمود، بی‌وقفه در کار اطلاع‌رسانی به ویژه در تبیین دستاوردهای نظام و دولت ایران اسلامی تلاش می‌کنیم.

وی خاطر نشان کرد: موفقیت طرح‌های تحقیقاتی در عرصه تولید زمانی مثمرثمر و با فایده می‌باشد که با اطلاع‌رسانی به موقع یافته‌های تحقیقاتی هم سطح شناخت تولیدکنندگان افزایش یابد و هم انگیزه کاری محققان که در توسعه و پیشرفت همواره به عنوان محور تلقی می‌شود بیش از این آشکار شود.

انتهای پیام/62003/ک40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول