اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کارگاه آموزشی طرح بهداشت ویژه مربیان مهد کودک صورت گرفت

آموزش 40 مربی مهد کودک با اصول رعایت بهداشت کودکان

کارگاه آموزشی طرح بهداشت ویژه مربیان مهدهای کودک در بیرجند با حضور 40 نفر از مربیان با هدف آشنایی با بهداشت و سلامت کودکان در سالن جلسات بهزیستی برگزار شد.

آموزش 40 مربی مهد کودک با اصول رعایت بهداشت کودکان

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، کارشناس امور کودکان بهزیستی خراسان جنوبی پیش از ظهر امروز در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی طرح بهداشت و سلامت ویژه مربیان مهد کودک‌ بیرجند در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: این کارگاه ویژه مربیان مهدهای کودک و پیش دبستانی سطح شهرستان بیرجند برگزار می‌شود.

زهرا هادوی با بیان این‌که اجرای طرح بهداشت و سلامت ویژه مربیان مهد برای نخستین بار در شهرستان برگزار می‌شود، تصریح کرد: اجرای این طرح آموزشی از امروز آغاز و هر چند ماه یک بار تا پایان سال ادامه داشته و بعد از نتیجه‌گیری و پایش در تمامی شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.

کارشناس امور کودکان بهزیستی خراسان جنوبی اذعان داشت: در این کارگاه آموزشی که با همکاری مرکز بهداشت شهرستان برگزار شد، 40 نفر از مربیان مهدهای شهرستان با شیوه‌های رعایت بهداشت فردی، بهداشت دهان و دندان و سلامت کودک در مهد آشنا شدند.

هادوی با اشاره به نقش مهم مهدکودک‌ها و مربیان آن در سلامت کودکان، یادآور شد: بسیاری از عادات ما در کودکی شکل می‌گیرد و می‌توانیم با آموزش صحیح بهداشت و سلامت به کودکان این عادات پسندیده را در آنها نهادینه کنیم.

وی خاطر نشان کرد: تأثیرپذیری کودکان در مهد کودک به مراتب بیشتر از خانه و خانواده است.

کارشناس امور کودکان بهزیستی خراسان جنوبی افزود: اگر مربیان، افرادی آموزش دیده و کارآمد در زمینه تربیت کودکان باشند می‌توانند به بهترین شکل ممکن کودکان را تربیت و آموزش دهند.

 محسن دستجردی نیز در کارگاه آموزشی طرح ویژه مربیان مهد کودک که در سالن جلسات بهزیستی برگزار شد، اظهار داشت: رعایت بهداشت دهان و دندان برای کودکان بسیار حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: واضح است که هر چه برنامه‌های پیشگیری در بیماری‌های دهان و دندان در سنین پایین‌تر صورت پذیرد با توجه به سنین شکل‌گیری شخصیت کودکان و تأثیر بالای آموزش در این سنین، آموزش‌های بهداشت دهان و دندان بازخورد بهتر در زمینه تغییرات رفتاری و تغذیه‌ای و نهادینه کردن آنها دارد.

کارشناس بهداشت و درمان مرکز بهداشت خراسان جنوبی تصریح کرد: در سنین مهد کودک، پوسیدگی دندان‌های شیری و درمان‌نشده می‌تواند اثرات جبران‌ناپذیری بر سیستم دندانی دائمی داشته باشد.

دستجردی افزود: آمارها نشان می‌دهد هر کودک سه ساله ایرانی حدود دو دندان پوسیده شیری دارد.

وی گفت: با توجه به این‌که یکی از راه‌های دسترسی به این گروه سنی از طریق مهد کودک‌ها است، دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی و مرکز بهداشت و درمان شهرستان طرح مشترکی برای بهبود سلامت دهان و دندان این گروه سنی به مرحله اجرا گذاشته است.

کارشناس بهداشت و درمان مرکز بهداشت خراسان جنوبی با بیان این‌که دندان‌های شیری الگوی دندان‌های دائمی هستند، یادآور شد: رعایت بهداشت این دندان‌ها که دندان‌های شش گفته می‌شود باید از این دندان‌ها مراقبت ویژه به عمل آید و بهتر است والدین در مسواک ‌زدن به کودک کمک کرده و راه‌های صحیح مسواک ‌زدن را به فرزندان بیاموزند.

دستجردی ادامه داد: با کمک کردن والدین به کودک و تشویق وی به مسواک ‌زدن، این مهم ملکه ذهن آنها شده و کودک آن را به عنوان یک الگو و وظیفه قبول می‌کند.

گفتنی است در این کارگاه شیوه‌های درست استفاده از مسواک، استفاده از خوراکی‌های مناسب و نقش آن در دندان‌ها، راهکارهای ایجاد علاقه در کودکان و تشویق آنها به مسواک‌زدن، آشنایی با تغذیه سالم، مراقبت‌های بهداشتی کودک سالم و غیره در این جلسه تدریس شد و با استقبال خوب مربیان مواجه شد.

انتهای پیام/69017/ج40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول