اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای فرهنگ عمومی قزوین:

ساختار فرهنگی روشن باید در استان‌ها شکل گیرد

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان قزوین گفت: تا زمانی که یک ساختار فرهنگی قطعی و روشن برای تمام استان‌ها شکل نگیرد، نمی‌توانیم برای بررسی جایگاه فرهنگی و هنری استا‌ن‌ها انتظاری داشته باشیم.

ساختار فرهنگی روشن باید در استان‌ها شکل گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمدحسین شفیعی‌ها بعد از ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قزوین که با حضور اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت:‌ از سال 85 که دور دوم شورای فرهنگ عمومی استان فعالیت خود را آغاز کرد تاکنون 75 جلسه برگزار شده است.

وی افزود: از این تعداد جلسه برگزار شده شورای فرهنگ عمومی استان، 39 نشست در چهار ساله دولت نهم و 38 نشست در چهار ساله دولت دهم بوده که در مجموع 213 دستور جلسه و 229 مصوبه داشته است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان قزوین اضافه کرد: در شهرستان‌ها نیز این شرایط برقرار است البته تعداد جلسات برگزار شده در شهرستان‌ها نسبت به استان کمتر بود.

شفیعی‌ها بیان کرد: یکی از عناوین مهمی که در این جلسات به آن پرداخته شد، نشریه‌ای به نام «روزنگار راه عشق» بود که به وسیله کانون‌های فرهنگی مساجد منتشر و در دهه اول ماه محرم منتشر می‌شد.

این مسئول تصریح کرد: تشکیل کارگروه سبک زندگی و اتاق فکری که با حضور تعدادی از اعضای شورای فرهنگ عمومی استان قزوین شکل گرفته از دیگر فعالیت‌های این شورا در سال گذشته بوده است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان قزوین ادامه داد: یکی از ثمراتی که تشکیل اتاق فکر به دنبال داشت، طرحی به نام «هر سازمان یک برنامه فرهنگی» بود که براساس آن هر یک از دستگاه‌های فرهنگی استان باید یک طرح فرهنگی ارائه می‌دادند.

شفیعی‌ها افزود: با اجرای این طرح در یک دوره زمانی مشخص مجموعه‌ای از طرح‌های فرهنگی قابل اجرا در سطح استان قزوین به دست می‌آید که افزایش سطح فرهنگی استان تأثیر زیادی دارد.

این مسئول با اشاره به اینکه یکی از طرح‌های اجرایی در سال جاری اخلاق انتخاباتی بود، عنوان کرد: یکی از طرح‌هایی که از سوی شورای فرهنگ عمومی استان در سال جاری اجرا شد و نتیجه قابل قبولی داشت، ترویج اخلاق انتخاباتی بود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان قزوین اضافه کرد: قبل از ورود به عرصه انتخابات جلسات متعددی برگزار و در خصوص عملکرد انتخاباتی بحث و بررسی شد.

شفیعی‌ها با تأکید بر ایجاد ساختار فرهنگی حاکم بر کل کشور گفت: تا زمانی که یک ساختار فرهنگی قطعی و روشن برای تمام استان‌ها شکل نگیرد، نمی‌توانیم از استان‌های مختلف برای بررسی جایگاه فرهنگی و هنری آن‌ها انتظاری داشته باشیم.

این مسئول اظهار کرد: در سال‌های گذشته شورای فرهنگ عمومی به طور عمده در پایتخت تشکیل می‌شد و به مسائل کلان فرهنگی می‌پرداخت و موضوعات مرتبط با استان‌ها را به خود آن‌ها واگذار می‌کرد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان قزوین ادامه داد: این در حالی بود که شرایط لازم برای مطالعه در این زمینه و ارائه برنامه به استان‌ها فراهم بود.

شفیعی‌ها خاطرنشان کرد: دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور تاکنون فقط یک جلسه عمومی سراسری با حضور اعضای شوراهای فرهنگ عمومی استان‌ها برگزار کرده و پس از آن ارتباطات در حد ارائه گزارش کتبی از سوی استان‌ها باقی مانده است.

انتهای پیام/77010/غ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول