اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری بین‌المللی امام رضا (ع) خبر داد

برگزاری اختتامیه جشنواره امام‌ رضا (ع) با حضور اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی

مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری بین‌المللی امام رضا (ع) گفت: از رئیس جمهور برای حضور در اختتامیه یازدهمین جشنواره امام ‌رضا (ع) دعوت شده و وزیر فرهنگ و ارشاد به همراه جمعی از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس نیز در این جشنواره حضور پیدا می‌کنند.

برگزاری اختتامیه جشنواره امام‌ رضا (ع) با حضور اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیدجواد جعفری ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران در محل بنیاد امام‌ رضا (ع) گفت: جشنواره امام ‌رضا (ع) با دو بال علمی و هنری همیشه در حرکت بوده به صورتی که عمده فعالیت علمی جشنواره امام ‌رضا (ع) با تکیه بر حوزه، دانشگاه، مولفان، محققان و پژوهشگران بوده و بال هنر نیز توسط هنرمندان، اصحاب فرهنگ، ارباب‌قلم و جامعه فرهنگی و هنری کشور می‌چرخیده است.

وی با اشاره به رونمایی از جلد اول دانشنامه امام رضا (ع) با 500 هزار کلمه در آینده‌ای نزدیک تصریح ‌کرد: راه‌اندازی پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد فرهنگی بین‌المللی امام رضا (ع)، فصلنامه فرهنگ‌ رضوی و خبرگزاری فرهنگ‌ رضوی نیز از جمله دستاوردهای علمی جشنواره امام ‌رضا (ع) در دوره یازدهم بوده‌ است.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری بین‌المللی امام رضا (ع) یادآور شد: در بخش سینمایی جشنواره، 2 هزار و 124 اثر، در برنامه‌های هنری مجموعاً 14هزار و 873 اثر، در زمینه کودک و نوجوان 41 هزار و 226 اثر، داستان کوتاه، اشعار و دلنوشته تعداد 140 هزار و 982 اثر، رسانه‌های دیجیتال و آثار مطبوعاتی سه هزار و 600 اثر تولید شده و 2 هزار و 120 مقاله علمی پژوهشی با موضوع فرهنگ رضوی نیز تهیه شده‌ است.

وی افزود: 80 درصد استان‌هایی که جشنواره را برگزار می‌کردند کار خود را پایان داده و برگزیدگان را معرفی کردند و 20 درصد دیگر که در مرحله داوری هستند حداکثر باید تا فردا این کار را به پایان برسانند.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری بین‌المللی امام رضا (ع) خاطرنشان کرد: دبیران، ناظران، اعضای کارگروه‌های تخصصی، اعضای شورای بین‌الملل، اعضای ستاد جشن‌های دهه کرامت، هنرمندان برجسته، خادمان فرهنگ‌ رضوی در مراسم اختتامیه این جشنواره حضور پیدا خواهند کرد.

جعفری از کاهش 24 درصدی اعتبارات جشنواره امام رضا (ع) نسبت به سال گذشته یاد کرد و گفت: اختتامیه یازدهمین جشنواره امام رضا (ع) ساعت 19:30 روز 25 شهریور 92 همزمان با شب میلاد امام رضا (ع) در ساختمان صبا برگزار می‌شود.

وی در پایان تصریح کرد: حضور جمشید مشایخی، شاهین فرهت، بهروز غریب‌پور، علیرضا قربانی، محمود پاک‌نیت، سیمین دخت‌وحیدی و مهوش صبرکن از جمله هنرمندانی هستند که حضور حتمی خود را در اختتامیه جشنوراه امام ‌رضا (ع) اعلام کردند.

انتهای پیام/2202/م20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول