اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل:

2500 معتاد در اردبیل بهبود یافتند

رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل از بهبود دو هزار و 500 معتاد در یک سال اخیر و بازگشت آنها به آغوش خانواده‌هایشان خبر داد.

2500 معتاد در اردبیل بهبود یافتند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، شکرالله فخیمی عصر امروز در جلسه مبارزه با مواد مخدر شهرستان گرمی اظهار داشت:‌ این بهبود یافتگان در کمپ‌ها و مراکز ترک اعتیاد موفق به سلامتی دوباره شدند و توانستند با صحت و عافیت به آغوش خانواده باز گشته و از دامن اعتیاد رهایی پیدا کنند.

وی فعالیت بیش از هشت کمپ مجوزدار را یادآور شد و تصریح کرد: در این کمپ‌ها بیش از 948 نفر اقدام به ترک اعتیاد کردند که بخشی از آنها موفق بوده اما بخش دیگر همچنان در این زمینه به امر ترک اعتیاد مشغول هستند.

فخیمی با اعلام اینکه 97 درصد جمعیت استان اردبیل سالم هستند و کمتر از سه درصد آلوده به مواد افیونی می‌باشند، خاطر نشان کرد: در بحث مبارزه با مواد مخدر 21 دستگاه دولتی با ستاد مبارزه با مواد مخدر فعالیت می‌کنند که امیدواریم با همراهی و همکاری آنها بتوان ریشه این معضل اجتماعی را خشکاند.

این مسئول از ایجاد فرصت‌های اشتغال برای بیش از 950 نفر معتاد در دو سال اخیر خبر داد و اضافه کرد: اغلب این افراد بهبود یافته به مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای مراجعه کرده و 48 نفر از آنها نیز هم اکنون خود کارآفرین موفق هستند.

وی از اختصاص اعتبار مبارزه با مواد مخدر به ادارات دولتی از هفت دستگاه در سال گذشته به 15 دستگاه در بودجه سالانه خبر داد و بیان کرد: امیدواریم با تأمین منابع اعتباری بتوانیم مبارزه بی‌امانی را در این زمینه شاهد باشیم.

رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل از تشکیل اتاق‌های فکر مبارزه با این بلای خانمان‌سوز خبر داد و یادآور شد: در این ارتباط برخی از تلاش‌ها و اقدامات مثبت و سازنده بوده و زمینه حرکتی خوبی را شاهد و ناظر بودیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه فرماندار شهرستان گرمی از انهدام سه باند تهیه مواد مخدر در نیمه نخست امسال با تلاش مأموران انتظامی خبر داد و گفت: بیش از 48 کیلوگرم مواد مخدر در سطح شهرستان و حدود 70 کیلوگرم مواد نیز در هنگ مرزی این شهرستان کشف و ضبط شده است.

محمود علایی افزود: در این مدت 28 عملیات مبارزه با مواد مخدر اجرا شده و بیش از 16 قاچاقچی و 45 خرده فروش مواد دستگیر شدند.

وی ضرورت هوشیاری و مراقبت خانواده‌ها را یادآور شد و تصریح کرد:‌ خانواده‌ها باید در این زمینه مراقبت لازم را انجام دهند تا مبادا برخی از اقدامات و حرکت‌ها به توسعه و ترویج بلای خانمان‌سوز اعتیاد منجر شود.

انتهای پیام/62003/ت30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول